آمارهای جهانی نشان می دهند که حدود 10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار بیماری های کلیوی هستند كه اغلب آنها به موقع متوجه بیماری و مشکل خود نمی شوند.

کمال شاکری فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بررسی ها و گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که شمار افراد به بیماری ها و نارسایی های کلیوی در تمام مناطق دنیا، به شدت افزایش یافته است.
 
وی با بیان این که افزایش مبتلایان به بیماری های کلیوی هزینه های بهداشتی و درمانی را نیز به میزان سرسام‌آوری بالا برده است، تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می دهند که حدود 10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار بیماری های کلیوی هستند و اغلب آنها به موقع متوجه بیماری و مشکل خود نمی شوند.
 
شاکری گفت: آمار فوق در مورد کشورمان هم تا حد زیادی صدق می کند که با در نظر گرفتن آن می توان برآورد کرد که حدود 7 میلیون و حتی بیشتر از این میزان بیمار کلیوی در کشور وجود دارد.
 
وی یادآور شد: اغلب مبتلایان به بیماری های کلیوی به ظاهر سالمند و از بیماری خون بی اطلاع هستند.
 
شاکری خاطر نشان کرد: بی اطلاعی اغلب مبتلایان به بیماری های کلیوی از بیماری خود یک تهدید و مشکل جدی محسوب می شود که برای مقابله با آن باید به موقع و با جدیت فراوان تصمیم گیری شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار