خشونتهای خانوادگی در فرانسه به فاجعه ای مهار نشدنی تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ؛  در فرانسه هر سه روز، یک زن به قتل می رسد، حقیقتی دردناک و وحشت آور ، هر چند آمارهای رسمی در فرانسه این موضوع را تایید می کند. دولت فرانسه در واکنش به این فاجعه انسانی، فقط توانسته است مراکز امداد رسانی تلفنی تاسیس کند تا درصورتی که زنی با خطر مواجه شد، با این مراکز تماس بگیرد.

این مراکز به زنان یک گوشی همراه می دهد که به دستگاههای امنیتی، محاکم خانواده و پلیس نجات در ارتباط است. این در حالی است که فرانسه مهد تمدن اروپا محسوب می شود. در فرانسه در باره این موضوع فیلمهای متعددی نیز ساخته و به نمایش درآمده است هر چند به گفته برخی کارشناسان، باعث بدآموزی برخی مردان شده است.

 آنچه فاجعه را عمیقتر می کند خشونتهای خانوادگی در برابر چشمان فرزندان است، مسئله ای که داد موسسات حمایت از کودکان را درآورده است. در همین حال زنانی که در مراکز امداد زنان کار می کنند مایل نیستند تصاویر آنان از تلویزیون پخش شود زیرا می گویند برخی مردان در تماس تلفنی، آنان را تهدید کرده اند، به این علت که همسران آنان را گستاخ کرده اند. 

فرانسواز بریه رئیس مرکز امداد رسانی زنان قربانی خشونت در فرانسه می گوید پدیده زن آزاری در فرانسه علل متعدد دارد، از جمله عادی شدن این مسئله در فرانسه، هر چند زنی که از خانه فرار می کند با خطرات بزرگتری از جمله تجاوز و اعتیاد به مشروب و مواد مخدر روبرو خواهد شد. بنابر آمارهای رسمی، خشونتهای خانوادگی در فرانسه، باعث مرگ صد و چهل و شش زن در فرانسه در سال گذشته شده است. 
برچسب ها: فرانسه ، خشونت ، خانگی ، فاجعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار