اخضر ابراهیمی، جانشین کوفی عنان و فرستاده جدید سازمان ملل در سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: شرایط در سوریه بسیار وحشتناک است، با این حال هنوز زود است درباره ضرورت برکناری «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه از قدرت سخن بگوییم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  ابراهیمی در این ارتباط گفت: من باید بدانم سازمان ملل به چه میزان از ماموریت جدید من در سوریه حمایت می‌کند.
جانشین عنان همچنین متعهد شد تمام تلاش خود را برای دستیابی به راهکاری با هدف پایان بخشیدن به درگیری‌ها در سوریه بکار گیرد.
وی در ادامه افزود: به زودی با اعضای شورای امنیت نشستی برگزار می‌کنم و درباره اقدامات بعدی در سوریه با آنها رایزنی خواهم کرد.
ابراهیمی با بیان اینکه با توجه به شرایط سوریه و درد و رنج میلیون‌ها نفر در این کشور نمی‌توانستم این مسئولیت را نپذیرم، اگرچه این مسئولیت بسیار سنگین است؛ تاکید کرد: هنوز زود است از اسد بخواهم از قدرت کناره‌گیری کند و به زودی با او و همچنین نمایندگان مخالفان سوری نشستی خواهم داشت.
وی در ادامه افزود: باید در نشست‌های آتی درباره طرحی که باید در زمینه حل و فصل درگیری‌ها ارائه دهیم رایزنی کنیم.
این اظهارات الابراهیمی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این کانون‌های خبری شورشیان سوریه به نقل از الابراهیمی شایع کرده بودند که او پیش از خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت شده است.
مصاحبه الابراهیمی با رویترز دروغ بودن شایعات صورت گرفته توسط مخالفان را نشان داد و آنها پس از این مصاحبه در اقدامی از وی خواستند تا از مردم سوریه! عذر خواهی کند!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار