عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح زائر و زیارت از طرح‌های مهم در مشهد مقدس است و این برنامه به عهده قوه مجریه است تا برنامه و بودجه لازمه را به این زمینه اختصاص دهد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، جواد کریمی قدوسی در حاشیه بازدید از دانشکده خبر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قوه مجریه باید برنامه و ساختاری برای بودجه زیارت در نظر بگیرد تا دولت بتواند آن را اجرایی کند و در حال حاضر از قدرت کافی برای اجرای طرح زائر و زیارت برخوردار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز افق 1400 که مشهد پیش رو دارد،‌ گفت: مشهد مقدس با وجود حرم مطهر رضوی و اهل بیت (ع) برای مسلمانان داخلی و خارجی به‌ویژه شیعیان جاذبه‌های معنوی بسیاری دارد و این جاذبه‌هایی نیست که دولت‌ها تعریف کرده باشند بلکه این فرهنگی بین‌المللی بین تمام مسلمانان جهان است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: تشکیل ساختاری خاص برای زائران و زیارت در مشهد بسیار ضروری است و باید برای این طرح برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: همه ساله فرمانداری مشهد تسهیلاتی برای زائران در نظر می‌گیرد و در این راستا ستادی را با کارگروه زائر و زیارت تشکیل داده که بیشتر در ایام عید نوروز فعالیت می‌کند اما زائر و زیارت برنامه‌ایی جامع است که نیازمند به فعالیت همه جانبه در تمام زمان‌های طول سال است.

وی بیان کرد: باید این طرح ترکیبی از معاونت و ستاد و دارای کادری ثابت در این زمینه باشد و با تشکیل حوزه‌ای با این عنوان و با نمایندگان خاص با اختیارت خود فعالیت جامع و کاملی انجام دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به اینکه باید در مشهد مهندسی فرهنگی به صورت جدی و دقیق صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه شورای انقلاب فرهنگی اقداماتی انجام داده است و در این زمینه مشغول فعالیت هستند و باید در مشهد با جدیت بیشتری این کار دنبال شود.

کریمی با اشاره به اینکه مشهد هر ساله بیش از 20 میلیون زائر دارد، بیان کرد: با وجود حوزه‌های علمیه چهره‌های فرهنگی و وجود حرم مطهر رضوی و یک جمعیت فرهنگی بالا مشهد از بعد فرهنگی در کل کشور غنی است و باید در ابعاد دیگر هم غنی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مشهد با وجود زائران بسیار باید از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی داشته باشد، عنوان کرد: مشهد با اقتصادی که زائران وارد شهر می‌کنند، می‌تواند مستقل از بانک‌ها یک تحول عظیم در مشهد از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اشتغال به وجود آورد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: حضور زائران در مشهد نیاز به یک مهندسی عظیم و عمیق فرهنگی دارد و همچنین ارتباط ساختارها با موضوعات فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم باید تبدیل به یک فرصت گران‌بها با وسعت عمیق و مطمئن شود.

 

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.