سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي اظهار كرد: اعزام و پذيرش هيأت هاي تجاري و بازاريابي يكي از مهمترين ابزارهاي بازاريابي بين الملل جهت توسعه صادرات و ارتقاء سطح روابط تجاري با كشورهاي هدف است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه عباداله اكبري در كارگروه توسعه صادرات غير نفتي كه با حضور مقامات دستگاه اجرايي استان در سالن حوزه استاندار برگزار شد، در خصوص اهداف اعزام و پذيرش هيأت هاي تجاري و بازاريابي گفت: شناخت بازار، بررسي عملكرد رقبا، شناساندن توانمندي هاي بالقوه و بالفعل جمهوري اسلامي ايران، آشنايي با تكنوژي هاي نوين، معرفي پتانسيل ها و توانمندي هاي سرمايه گذاري، عقد قرارداد و در نهايت توسعه روابط تجار با ساير كشورها از جمله اين اهداف مي باشد.

وي افزود: ملاقات و مذاكره با مسئولين و اعضاء اتاق بازرگاني و صنايع و معادن كشورهاي هدف، پايش وضعيت اقتصادي، قدرت خريد، سلايق مشتريان، كيفيت بسته بندي بندي محصولات رقبا در بازارهاي هدف، بازديد از كارخانجات توليدي و آشنايي با تكنولوژي هاي مورد استفاده در آنها، عقد قرارداد پيش فروش محصولات براي تجار و بازرگانان كشورهاي هدف و عقد تفاهم نامه تجاري در راستاي تسهيل صادرات از مهمترين دستاوردهاي اين هيأت هاست.

اكبري كشورهاي غنا، اندونزي و اوگاندا را از كشورهاي هدف جهت اعزام هيأت هاي تجاري عنوان و تصريح كرد: ارمنستان، اكراين، عراق و تركيه كشورهاي هدف جهت پذيرش هيأت هاي تجاري هستند.

وي با بيان اينكه اقداماتي در اين خصوص در سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، گفت: انتخاب كشورهاي هدف شناسايي شده از انجام فاز اول طرح شناسايي بازارهاي هدف جايگزين براي محصولات مزيت دار صادراتي استان، اولويت بندي كشورهاي هدف شناسايي شده بر اساس امكان صادرات تعداد بالاي محصولات مزيت دار صادراتي استان، ارسال كشورهاي هدف منتخب جهت اعزام و پذيرش به سازمان توسعه تجارت ايران و اخذ تأييديه سازمان توسعه تجارت ايران از اقدامات اين سازمان به شمار مي رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.