وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روحیه ایثار و شهادت در بین مردم ایران اشاره کرد و افزود: دشمن همواره از روحیه شهادت طلبی مردم ایران هراس دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید 'محمد حسینی' روز دوشنبه در مراسم یادوآره شهدای روستای 'نجفدر' واقع در شهر ارجمند شهرستان فیروزکوه افزود: شهدا نیز در وصیت نامه های خود همواره مردم را به تقویت و حفظ این روحیه توصیه کرده اند.

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن در خصوص حیات دائمی شهدا گفت: شهدا انسانهای بی ادعایی بودند که با آگاهی کامل در مسیر حق تعالی گام برداشتند و برای همیشه نام و یادشان در دل ها و اذهان زنده خواهد بود.

وزیر ارشاد اظهارداشت: حقیقت زنده بودن و استمرار حیات شهدا بارها در قرآن تاکید شده است و شهدا همچون خورشید همیشه نور و حرارت دارند و به انسان های عاشق و نیازمند زندگی می بخشند و همواره زنده و نزد پروردگار خویش در حال طلب روزی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا نیازی به برگزاری این گونه مراسم ها ندارند و در واقع ما باید با برگزاری اینگونه مراسم ها در زنده نگهداشتن سیره و روش شهدا بکوشیم تا بتوانیم از چشمه زلال معرفت آنان بهره مند شویم، گفت: درس شهدا برای ما شجاعت، شهادت طلبی در راه خدا، حمایت قاطع از ولایت، دوری از خودخواهی و دنیاطلبی و تلاش برای جلوگیری از تضییع حقوق ضعفا است که باید به گوش جان شنید و به آن عمل کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ایران اسلامی اکنون در حال یک جنگ تمام عیار است و بر همگان فرض است تا برای مقابله با دشمن همیشه آماده بود.

وی اضافه کرد: دشمن زمانی با حملات خود در جبهه ها، خصومت خود را نشان می داد، ولی اکنون به دلیل عدم توان مقابله رودرو با نظام اسلامی به دلیل بصیرت و هوشیاری رهبری و آگاهی مردم، به دنبال جنگ نرم است و جنگ فرهنگی و اقتصادی خود را همه روزه با ترفندها و توطئه های مختلف به اجرا می گذارند.

حسینی گفت: شهدا به ما آموختند حفظ عزت، عظمت ایران اسلامی و آرمانها و اهداف بلند امام راحل بسیار مهم است و تاکید دارند که هرگز ذره ای از اهداف الهی آن امام همام و فرزند خلف ایشان در برابر دشمن زبون کوتاه نیاییم، زیرا همانگونه که شهدا خواهان سربلندی ایران اسلامی اند، دشمن همیشه به دنبال تسلیم شدن ما است و قرآن هم به ما بشارت داده که هرگز از دشمن نهراسید، چون مجاهدان در راه خدا همیشه پیروز هستند.

حسینی، علاقمندی مردم بسیاری از کشورهای دنیا به مردم و انقلاب ایران به رغم همه تبلیغات مسموم و منفی آنان علیه ایران را به دلیل استکبارستیزی مسوولان و استقامت مردم در برابر توطئه های غربی ها دانست.

وی افزود: مردم دنیا ایران اسلامی را کشوری با مردمی شجاع می دانند که در برابر زورگویی های مستکبران ایستادگی کرده اند.

حسینی با اشاره به شرایط کنونی سوریه و تحت فشار قراردادن مردم این کشور از سوی استکبار و غرب گفت: امروز اگر دولت و مردم سوریه از سوی غربی ها تحت آزار و اذیت و اقدام های غیرانسانی قرار می گیرند به دلیل حمایت های دولت دمشق از حزب الله و مقاومت لبنان است.

وی حضور وزیر امور خارجه امریکا در روزهای اخیر در کشورهای منطقه را بی دلیل ندانست و گفت: استکبار به دنبال سقوط دولت سوریه است تا بتواند دولت تحت نفوذ خود را در منطقه به قدرت بنشاند تا اهداف خود را در کشورهای مخالفش به اجرا بگذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص افزایش فعالیت های فرهنگی و به تصویر کشیدن هر چه بیشتر فعالیت های مجاهدان هشت سال دفاع مقدس گفت: بطور حتم در این زمینه تلاش بیشتری خواهد شد و تاکنون نیز تلاش های خوبی صورت گرفته که باید افزایش یابد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان، فرماندار و معاونان و جمع زیادی از مدیران و مسوولان شهرستان فیروزکوه حضور داشتند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.