قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی گفت: برای نخستین بار در قالب قانون پنجم توسعه، ﺻﻨﺪوق‏ های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی عامل اعتبارات صندوق توسعه ملی شدند.

ﻋﻮض علی‏ زاده ﻣﻘﺪم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: عاملیت اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه ‏های مختلف اقتصادی، بانک‏ های دولتی و در حوزه بخش کشاورزی، ﺻﻨﺪوق‏ های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی قلمداد می‏ شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این ظرفیت قانونی قابل ملاحظه، سال گذشته اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال به این نهاد اختصاص یافت.

علی ‏زاده ﻣﻘﺪم تصریح کرد:  در 15 سال گذشته دستگاه اجرایی وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح‏ های عمرانی و تملکی را به طور مستقل انجام نمی‏ دهد.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: از این رو اعتبارات در این زمینه به صورت یارانه ‏ها، تسهیلات تکلیفی و وجوه اداره ‏شده در اختیار بخش‏ های خصوصی قرار می‏ گیرند.

وی ادامه داد: اما در این میان تشکیل ﺻﻨﺪوق‏ های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی رویکرد جدیدی را پیش روی دولت قرار داده است.

علی‏ زاده ﻣﻘﺪم از تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور به سامانه‏ های آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: این میزان از اجرای طرح ‏های آبیاری قطره ‏ای به همت مسئولان و بهره ‏برداران سطوح مختلف کشاورزی محقق شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته برای نخستین بار ردیف بودجه ‏ای یک هزار میلیارد ریالی برای مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از سوی هیئت وزیران تصویب شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در چارچوب بودجه سال 90 اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال از محل اجرای سیاست‏ های قانون اصل 44 قانونی اساسی و فروش شرکت ‏های دولتی به این نهاد پرداخته می‏ شود./س

برچسب ها: حمایت ، کشاورزی ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.