براي دستيابي به اقتصاد مقاومتي در اقتصاد كشور به ويژه در صنعت نفت بايد از اتكا به درآمدهاي نفتي كاسته و به سمت صنايع درآمدزا حركت كرد.

علي حسن زاده كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در صنعت نفت، جلوگيري از خام فروشي را ضروري دانست و افزود: صنعت نفت علاوه بر اينكه براي كشور ما موقعيت فوق العاده اي دارد براي كشورهاي ديگر يك فرصت ارزشمند تلقي مي شود براي همين استكبار جهاني نمي تواند دست از آن بردارد و هميشه از اين ابزار سياسي سوء استفاده مي كند.

حال اگر از خام فروشي دست برداريم و به سمت فروش كالاهايي برويم كه از نفت به دست مي آيد مي توان به موفقيت هاي بيشتري نائل شد.

وي تقويت صنعت پتروشيمي را براي رسيدن به اين هدف مهم ارزيابي كرد و گفت: توجه به اين موارد ضمن اينكه براي كشور ارزش افزوده ايجاد مي كند مي تواند كشور را از اقتصاد نفتي يا تك محصولي نجات دهد.

اين كارشناس اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در اقتصاد را بالاترين خدمت به كشور برشمرد و گفت: دستيابي كامل به اين طرح يك شب محقق نخواهد شد و براي اجراي كامل آن بايد مسئولان امر بيش از پيش تلاش كنند چرا كه در صورت تحقق آن مي توان شاهد اتفاقات مثبتي در كشور بود.

حسن زاده تصريح كرد: بايد در آينده نه چندان دور از وابستگي نفتي خداحافظي كرده و از اقتصاد نفتي به سمت اقتصاد مقاومتي حركت كنيم.

وي حركت به سمت اقتصاد مقاومتي را تنها راه نجات اقتصاد كشور برشمرد و گفت: براي دستيابي به اهداف مورد نظر و كوتاه كردن دست دشمن بايد هرچه زودتر به سمت اقتصاد مقاومتي حركت كنيم./عب

برچسب ها: پتروشیمی ، اقتصاد ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار