عضو ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده استان کرمانشاه گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده به 550 تا 600 پزشک خانواده نیاز داریم که تا‌کنون 482 پزشک ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عبادالله باوند‌پورگفت: در طرح پزشک خانوادهاکثر داروهای تجویزی رایگان خواهند بودوهمچون قبل داروهای داروهای تقویتی‌، ویتامین‌ها در این طرح مشمول بیمه نمی‌شوندو بیمار در طرح پزشک خانواده فقط میزان حق فنی داروخانه را پرداخت می‌کند.

وی افزود: این طرح با حمایت و مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت و نظر مثبت مسئولان کشور به اجرا درآمد و از پشتوانه مالی و اعتبارات خوبی برخوردار است.

عضو ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده استان کرمانشاهگفت: این طرح با با همکاری دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه، کار وتامین اجتماعی و با هدف رعایت عدالت و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و منابع دولت و مردم اجرا می‌شود و با اجرای آن هزینه‌های درمان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی مزایای این طرح را برشمرد و گفت: پرونده الکترونیک برای بیمار توسط پزشک خانواده تشکیل می شود ودر پرونده الکترونیک مشخصات، نوع بیماری، داروهای مصرف شده بیمار و ... ثبت شده و وضعیت سلامت بیمار در آن رصد می‌‌‌شود لذا بیمار از سرگردانی در مراجعه به پزشکان متعدد نجات پیدا می‌کند و پزشک خانواده موظف و مکلف به تامین سلامت خانواده تحت پوشش خود است.

وی با بیان اینکه در این طرح بیماران وجهی برای ویزیت‌، دارو و تزریقات در سطح یک پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: در سطوح 2 و 3 " تخصص و فوق‌تخصص" برای بستری شدن فقط 10 درصد و برای خدمات تشخیص‌، تصویربرداری و آزمایشگاهی30 درصد هزینه پرداخت می‌کنند./س


برچسب ها: عضو ، خانواده ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.