مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از ارسال 3 هزار اثر عاشورایی از سراسر کشور به دبیرخانه شانزدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان خبر داد.

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان اظهار داشت: شانزدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان با محوریت شگفتی‌های عاشورا در دو بخش انگلیسی و فارسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعلام فراخوان انگلیسی این همایش در قالب شعر و قصه‌گویی عنوان کرد: فراخوان فارسی همایش مذکور نیز در قالب‌های هنری، فرهنگی و ادبی منتشر شد.

گنجعلیخانی اظهار داشت: فراخوان کشوری همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان شامل قصه‌گویی، شعر، داستان، پژوهش، بازنویسی قصه، نقاشی و عکس بود.

وی افزود: فراخوان استانی این همایش نیز در بخش‌های نجوم، شعرخوانی، نقد کتاب، تصویرگری، هنرهای بومی و دستی، نمایش، انیمیشن، سفال، خوشنویسی و خاطره‌نویسی اعلام شد.

گنجعلیخانی استقبال مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از شانزدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: 3 هزار اثر در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

‌گنجعلیخانی خاطرنشان کرد: اردبیل، خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، مازندران، همدان، فارس، بوشهر، گلستان، البرز، گیلان، یزد، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و لرستان بیشترین تعداد آثار در دو بخش اعضا و مربیان را به جشنواره مذکور ارسال کردند.

وی با بیان اینکه روند داوری آثار ارسالی به شانزدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان با شیوه‌ای متفاوت‌تر از سال‌های قبل انجام شده است، تصریح کرد: پس از کدگذاری آثار رسیده به دبیرخانه این آثار بدون نام خلق‌کننده اثر در اختیار داوران همایش قرار داده شد و پس از بررسی تمام آثار نفرات برگزیده در هر بخش به صورت جداگانه و به تفکیک اعضا و مربیان انتخاب شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.