مشهد/

تفاهم نداشتن نظام پزشکی و وزارت بهداشت پزشکان را دچار چالش کرده است

رئیس بیمارستان سوانح طالقانی مشهد گفت: نبود تفاهم در موارد مختلف میان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان سبب شده است که برنامه‌ریزی در امور معیشتی پزشکان با چالش مواجه شود.



مسعود خانی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، اظهار کرد: در جامعه پزشکی 2 مرجع قانونی وجود دارد یکی وزارت بهداشت است که بیشتر متولی بخش دولتی است و دیگری سازمان نظام پزشکی است که بیشتر متولی بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: در اکثر موارد این دو بخش به تفاهم درباره موارد مختلف نمی‌رسند و این سبب شده است که برنامه‌ریزی در امور معیشتی پزشکان با چالش مواجه شود.

رئیس بیمارستان طالقانی مشهد با بیان اینکه برنامه‌های اجرا شده در این حوزه بسیار متفاوت بوده است ادامه داد: این متفاوت بودن و نبود ثبات در اجرای برنامه‌ها به نوعی سبب نارضایتی پزشکان شده است.

خانی در ارتباط با وضعیت معیشتی پزشکان خاطرنشان کرد: بیشتر نارضایتی که در قشر پزشکان دیده می‌شود از لحاظ مسائل معیشتی است و همه افراد این قشر از بهترین متخصص‌ها تا افرادی که در مناطق محروم مشغول به کار هستند این دل مشغولی را دارند.

وی در ارتباط با تاثیر طرح پزشک خانواده روی معیشت پزشکان اظهار کرد: اگر این طرح به طور درست مدیریت و ساماندهی شود بیشتر مشکلات معیشتی پزشکان از جمله پزشکان جوان را برطرف می‌کند.

رئیس بیمارستان طالقانی با اشاره به اینکه عده‌ای از پزشکان به انتقاد از این طرح می‌پردازند ادامه داد : به دلیل اینکه برنامه ریزی‌ها در حوزه پزشکی هر چند سال یک بار عوض می‌شود عده‌ای از پزشکان به این موضوع فکر می‌کنند که طرح از بین برود و چالش‌هایش باقی بماند .

خانی با بیان این مطلب که طرح پزشک خانواده تکلیف بیمار را از بسیاری لحاظ روشن می‌کند، بیان کرد: به هر ترتیب هر تغییری که ایجاد می‌شود ممکن است برای افراد ناراحت کننده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر از بسیاری جهات پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌ایم خاطرنشان کرد: در زمان قدیم برای کوچکترین وسایلی مشکل داشتیم اما، در حال حاضر در بیمارستان‌ها هم از لحاظ تخت‌های بیمارستانی وهم از لحاظ هتلینگ پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

رئیس بیمارستان طالقانی مشهد در ارتباط با امکانات بیمارستانی گفت: در بسیاری از امکانات بیمارستانی در بیمارستان‌های دولتی با بیمارستان‌های خصوصی برابری می‌کنیم و یا حتی در برخی موارد در جایگاه بالاتری قرار داریم./س


برچسب ها: رئیس ، بیمارستان ، سوانح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.