استاندار مركزی گفت: اخلاقمداری و تلاش برای نجات جان بیماران محور حرفه پزشكی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک شعبانی فرد در پیامی به مناسبت روز پزشك (یكم شهریور) افزود: شاغلان حرفه پزشكی به دور از مادی گرایی و منفعت طلبی در راه نجات جان بیماران و ارتقای سطح سلامت جامعه می كوشند كه این رسالتی خطیر است.

این پیام افزوده است: مسوولان و مدیران حوزه سلامت با برنامه های كارامد بستر ارتقای جایگاه جامعه پزشكی را فراهم آورده و راهكارهای ترویج و اشاعه ارزش های معنوی و اخلاق پزشكی را بیش از پیش مهیا كنند.

استاندار استان مركزی در بخش دیگری از این پیام آورده است: بهره مندی از توانمندی و تخصص تمامی نیروهای پزشك و حل مشكلات حوزه پزشكی برای بهبود شاخص های سلامت جامعه اصل است چرا كه انسان سالم، محور توسعه پایدار و جامعه پویا است.

شعبانی فرد در ادامه این پیام خاطر نشان كرده است: در پیشینه تاریخی، فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردم سرزمین كهن ایران اسلامی، همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

وی در ادامه این پیام افزوده است: نامگذاری ایام، فرصت مغتنمی برای اندیشیدن درباره مصادیق و مضامین عنوان ها می باشد كه به همین منظور به میمنت سالروز تولد (حكیم بوعلی سینا) یكی از اسطوره های علم و دانش این دیار به عنوان روز پزشك نام گرفته است.

استاندار استان مركزی در این پیام یادآور شده است: روز پزشك به خوبی نشانگر پیوند ناگسستنی علم طب با دانش روز و جایگاه والای دانشمندان این مرز پرگهر به عنوان پدر دانش پزشكی در جهان است.

شعبانی فرد در ادامه این پیام از تلاش ها و خدمات صادقانه سفیدپوشان در زمینه حفظ و تقویت سلامتی افراد و معالجه بیماران قدردانی و تشكر كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.