عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان براي بازگشت به قدرت خواهان استفاده از موج وحدت گرايي به وجود آورده به دست خويش هستند و به اين بهانه زمينه بازگشت به عرصه سياسي را فراهم مي‌کنند.

حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ادعاي برخي اصلاح طلبان مبني بر اجتناب اصولگرايان از وحدت با جريان اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان و اصولگرايان دو استراتژی مجزا دارند و از آنجايي که دو استرات‍ژي متفاوت نمي‌توانند وحدت داشته باشند اين موضوع مقدور نيست لذا تنها گروه‌هايي مي توانند وحدت داشته باشند که اختلافات آنها تاکتيکي باشد.

وي افزود: بر فرض اگر هم قرار باشد وحدتي ميان اصولگرايان و اصلاح طلبان شکل گيرد ابتدا اصلاح طلبان بايد پايبندي خود به قانون اساسي و آرمانهاي انقلاب و همچنين ولايت فقيه را اثبات کنند.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي استراتژي اصلاح طلبان را مخالف با سياست‌هاي کلان نظام جمهوري اسلامي دانست و ادامه داد: جريان اصلاحات با بي قانوني فتنه 88 را پس از انتخابات رقم زدند.

وي تاکيد کرد: قصد ايجاد وحدت ميان دو جريان اصلاحات و اصولگرا تنها در زمان خطر حمله دشمن است اما در زمينه اداره جامعه هيچ گونه وحدتي ميان اين دو جريان به وجود نخواهد آمد.

ترقي درباره  اظهارات برخي افراد مبني بر اينکه وحدت ميان اصولگرايان و اصلاح طلبان در قانون اساسي نيز ذکر شده است، اظهار داشت: هر چند قانون اساسي محور وحدت و انسجام ملي است اما براي کساني که برداشت درستي از قانون اساسي داشته باشند که اصلاح طلبان تا آنجايي که نشان دادند پايبند به قانون اساسي نيستند.

عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان براي بازگشت به قدرت خواهان استفاده از موج وحدت گرايي به وجود آورده به دست خويش هستند و به اين بهانه زمينه بازگشت به عرصه سياسي را فراهم مي‌کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار