فدراسیون جهانی بسکتبال به تلاش های خود برای 16 تیمی شدن بسکتبال المپیک تا سال 2016 ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بسکتبال المپیک 2012 توجه میلیون ها نفر در سراسر جهان را با بازی های نزدیک مراحل نهایی جلب کرد پاتریک بائومن دبیر کل فدراسیون جهانی و عضو کمیته بین المللی المپیک با تجربه موفق این المپیک از برنامه های فدراسیون جهانی برای آینده این بازی ها و افزایش تعداد تیم های شرکت کننده صحبت کرد.

با ئومن می گوید: هر چند نتایج بسکتبال آمریکا با توجه به سیستم خاص پرورش بازیکن و کار در این کشور قابل تحسین است اما ما می خواهیم رقابت بیشتر برای مدال را در بین کشورهای دیگر تشویق کنیم حضور تیم زنان فرانسه در فینال یک نشانه بود و مدال برنز مردان روسیه نیز نوید بخش رشد سایر کشورها است.

حضور 2 تیم از آفریقا علیرغم نتایج ضعیفشان مهم است اما نتایج ضعیف چین باید هشداری برای بسکتبال آسیا باشد.

 *2 بار پیشنهاد 16 تیمی شدن رد شد

وی افزود: ما به طور مرتب در مورد اینکه حضور تنها 12 تیم در المپیک برای بسکتبال ایده آل نیست به بحث می پردازیم 2 گروه شش تیمی در مرحله مقدماتی باعث طولانی شدن بازی ها می شود به همین دلیل هم 2 بار پیشنهاد 16 تیمی شدن المپیک را مطرح کردیم که از طرف کمیته بین المللی المپیک رد شد.

بائومن ادامه می دهد بحث مهمی در مورد اینکه بین مسابقات جام جهانی و المپیک کدام تورنمنت برای بسکتبال مهمتر است مطرح شده که به نظرم نباید این 2 را با هم مقایسه کرد چون ما از هر 2 تورنمنت بهره می بریم در مسابقات جام جهانی تمام تیم های خوب به رقابت می پردازند و از طرفی در المپیک ارزش های بیشتری مثل بردن یک مدال المپیک به عنوان تجربه ای برای تمام عمر مطرح است.

وی تصریح کرد: ما به دنبال عمق بخشیدن به مسابقات بین المللی بسکتبال هستین و 2 پیشنهاد زیر 23 ساله شدن المپیک برای حضور بازیکنان بزرگ در جام جهانی و از طرفی 16 تیمی شدن بسکتبال المپیک مطرح شده تا تصویر بزرگتری از این ورزش را در 20 سال آینده ترسیم کند.

*بسکتبال المپیک زیر 23 سال نمی شود

بائومن اشاره کرد: برای سال 2016 2 پیشنهاد داده ایم ابتدا به دنبال اضافه کردن تعداد تیم ها از 12 به 16 و بعد از آن هم در تلاش برای معرفی بسکتبال 3 بر 3 در المپیک بعدی هستم اما پیشنهاد استرن برای زیر 23 ساله شدن المپیک رو می شود چرا که بسکتبال یک ورزش جهانی است و این پیشنهاد با توجه به سرعت پائین تر بسکتبال در کشورهای دیگر و نداشتن سیستمی مثل سیستم پرورش بازیکن NBA پخته به نظر نمی رسد./ق

برچسب ها: فیبا ، بسکتبال ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار