وزير كشور در مراسم معارفه استاندار جديد همدان گفت : بايد فرصت‌ها را غنيمت شمرد و در راستاي خدمت‌رساني به مردم تا آخرين لحظات تلاش كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور مصطفي محمد نجار وزير كشور عصر ديروز(سه‌شنبه) علي‌محمد آزاد را كه پيش از اين استاندار سيستان و بلوچستان بود به عنوان استاندار همدان معرفي و از خدمات كرم رضا پيريايي تقدير به عمل آورد.

وي با بيان اينكه برخي ممكن است تصور كنند با روند رو به پايان فعاليت دولت دهم كارها سست گرفته شود، گفت: اين امر خلاف عقيده دولت است و مديران بايد در خدمت‌رساني به مردم تا ثانيه‌هاي پاياني خدمت دولت دهم با قدرت و قوت پيش برود.

محمدنجار با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري اظهار داشت: پيروي از منويات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، كشور را در طي كردن مسير پيش رو و عبور از مشكلات موفق خواهد كرد.

وي در ادامه افزود: راهبردهاي دولت در داخل كشور برگرفته از منويات مقام معظم رهبري است و در اين زمينه كمر همت را بسته و براي پيشرفت و آباداني كشور از تمام ظرفيت‌ها بهره خواهد برد.

وزير كشور تاكيد كرد: مسئولان اجرايي بايد براي تحقق پيام نوروزي رهبر فرزانه انقلاب برنامه‌ريزي كرده و پايان سال نيز بيلان كاري مشخص در زمينه اقدامات صورت گرفته براي اجرايي‌شدن اين پيام ارائه دهند.

وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد فضاي وحدت و همدلي براي پيشبرد اهداف تصريح كرد: تلاش و كوشش مسئولان براي رفع نيازهاي مردم موجب ياس و نااميدي دشمن مي‌شود.

نجار از افزايش درآمدهاي استان همدان خبر داد و گفت: درآمد استان همدان در سال 84 از 36 ميليارد تومان به 164 ميليارد تومان در سال 91 رسيده است.

وي با بيان اينكه ظرفيت سيلوهاي ذخيره گندم استان همدان در سال 84، 141 هزار تن بوده و در سال 91 به حدود 316 هزار تن رسيده، افزود: تسهيلات پرداختي به بخش مسكن از 96 ميليارد تومان در سال 84 به 470 ميليارد تومان در حال حاضر رسيده است.

وي با انتقاد از پايين‌بودن ميزان سرانه فضاي سبز استان همدان، اظهار داشت: همدان داراي شرايط آب و هوايي مناسبي است و بايد سرانه فضاي ورزشي و فضاي سبز آن بالا باشد.

وزير كشور با تاكيد بر اينكه استان همدان داراي ظرفيت و پتانسيل‌هاي فراواني است، گفت: بهره‌گيري و استفاده از اين ظرفيت‌ها نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي مناسب است.

وي با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني خطاب به استاندار جديد همدان اظهار داشت: با همدلي و هم‌افزايي و فراهم‌كردن تسهيلات لازم بايد اين شعار راهبردي را در استان پياده كرد.

وزير كشور توسعه بخش كشاورزي استان همدان را مهم دانست و افزود: اين امر بايد عملياتي شود چرا كه اشتغالزايي و افزايش توليد محصولات كشاورزي را به دنبال داشته، همچنين در بحث مديريت بهينه آب بسيار مؤثر است.

محمدنجار با بيان اينكه نهضت اشتغال بايد به صورت جدي دنبال شود، گفت: نبايد تا پايان دولت دهم هيچ مصوبه‌اي ناتمام بماند.

وي يادآور شد: توجه به مسائل فرهنگي و رعايت الگوي معماري اسلامي ايراني، رسيدگي به امور عمراني شهري و روستايي، توسعه زيربناها در مناطق مختلف روستاها، مقاوم‌سازي مسكن روستايي، برنامه‌ريزي براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي، اهتمام جدي و ايجاد امنيت در جامعه بايد مدنظر مديران قرار گيرد.

وزير كشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حوادث تروريستي در سوريه با بيان اينكه استكبار جهاني با اين دسيسه به دنبال هدايت افكار عمومي به موضوع سوريه است گفت : آنان مي‌خواهند افكار عمومي را از توجه به جنايات دد منشانه رژيم جعلي اسرائيل منحرف كرده و موضوع رژيم صهيونيستي را از بحث روز و اول جهان خارج كنند.

وزير كشور اظهار كرد: سران استكبار جهاني در حال حاضر با طراحي‌هاي از پيش تعيين‌شده در بين ملت‌هاي مسلمان تفرقه ايجاد كرده به گونه‌اي كه مسلمانان يكديگر را از بين مي‌برند.

نجار بيان كرد: نظام استكبار با راه‌اندازي صدها شبكه ماهواره‌اي، راديويي و ارسال سلاح‌هاي كشتار جمعي و اختصاص بودجه‌هاي كلان براي تبليغ به دنبال قرار دادن موضوع رژيم صهيونيستي در مباحث ثانوي است.

وي تاكيد كرد: سران استكبار دنبال مديريت و مصادره بيداري اسلامي و جلوگيري از الگو برداري كشورهاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران هستند ولي اين سناريوي آنها با شكست مواجه مي‌شود.

وزير كشور با ذكر اينكه ايران اسلامي از كشورهاي قدرتمند و مطرح منطقه و جهان است، اظهار داشت: اقتدار ملت ايران موجب افزايش دشمني دول استكبار با كشورمان شده است.

وي يادآوري كرد: قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نامي از ايران در سطح بين‌الملل مطرح نبود ولي از 33 سال پيش تاكنون دشمنان نظام دسيسه‌هاي زيادي براي فروپاشي دولت ايران برنامه ريزي كردند.

نجار خاطر نشان كرد: پيشتر حتي ديگر ملل نمي‌دانستند كه ايران در كجاي جهان قرار دارد ولي به بركت نظام اسلامي ايران پيشرفت‌هاي ايران در عصر كنوني در صدر اخبار جهان قرار دارد.

وي افزايش قدرت علمي و نظامي ملت ايران را از دغدغه‌هاي سران استكبار دانست به گونه‌اي كه آنان براي جلوگيري از پيشرفت علمي ايران دست به جناياتي نظير ترور دانشمندان هسته‌اي زدند.

وزير كشور گفت: محبوبيت ايران اسلامي با گذر زمان بيشتر شده اين در حاليست كه دشمنان باوجود طراحي نقشه هاي پيچيده عليه ايران روز به روز منفورتر شده‌اند.

نجار تاكيد كرد: تهديدهاي دشمنان نظام همواره زمينه و فرصتي براي پيشرفت اين كشور اسلامي شده و مسئولان و مردم از اين بستر براي خودكفايي بهره گرفته‌اند.

وي بيان كرد: با توجه به نقش بر آب شدن توطئه‌هاي دشمن از ابتداي شكل‌گيري انقلاب تاكنون ، مي‌توان با صراحت عنوان كرد كه نظام سلطه به بصيرت و هوشياري ملت ايران پي برده‌اند.

وي يكي از ترفندهاي دشمن را سياه‌نمايي از وضعيت حاكم در كشور دانست و گفت: آنان با ايجاد ترديد و دودلي دنبال بدبين‌كردن مردم به مسئولان و ايجاد ياس و نااميدي هستند.

محمدنجار تغيير و تحول در بدنه دولت را امري طبيعي دانست و بيان كرد: طبق تاكيد رييس جمهوري تمامي كارگزاران نظام بايد تا لحظه آخر مسئوليت براي خدمت به مردم تلاش كنند.

وي در پايان تصريح كرد: برخي بر اين باورند كه با پايان يافتن عمر دولت دهم كارها به كندي پيش مي‌رود در حاليكه شتاب طرح‌هاي در حال اجرا نسبت به گذشته بيشتر هم شده است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار