مازندران/

حضور 55 میلیون نفر در بقاع متبرکه کشور

معاون امور بقاع متبرکه اوقاف کشور گفت: از ابتدای امسال تا کنون، 55 میلیون نفر در بقاع متبرکه کشور حضور یافته و از فضای معنوی آنها بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندرانحجت الاسلام غلامی در جمع مدیران شهرستان بهشهر در روستای سفید چاه بهشهر افزود: مساجد از حقوق شهروندی بوده و باید محلی برای مسائل فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه مسجد برکت هر منطقه و دیاری است و باید از دولتی شدن آن جلوگیری شود تصریح کرد: مساجد ما باید مساجد مردمی بوده وگرنه مساجد ترکیه مساجدی شیک و لوکس هستند اما از هیچ کدام از آنها انقلاب اسلامی در نمی آید.

به گفته غلامی، وی با اشاره به وسعت منطقه بخش یانه سر و جمعیت آن افزود: متاسفانه امسال سه سال پی در پی برآنیم تا دعای ندبه کشوری را در این منطقه برگزار کینم اما متاسفانه فاقد مکان مناسب بریا اجرای چنین برنامه های فرهنگی هستیم.

غلامی با ا اشاره به اینکه قبرستان اسلامی سفید چاه برای ما دارای ارزش و اعتبار است گفت: با توجه به اعتبار و قدمت 1200 ساله گورستان سفید چاه بهشهر، نمی توان مردم را از دفن اموات در این محل با یک بخشنامه منع کرد چرا که سالها این کار انجام می شده است.

وی افزود: باید ابتدا محل مورد نظر توسط میراث فرهنگی محصور شود و سپس کارهای باقیمانده انجام شده و برای اموات مردم قبرستان جدیدی در نظر گرفته شود و در این رابطه مسئله وقف قبرستان نیز مورد توجه قرار گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.