معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ مرحله نخست طرح توليد شمش آلومينيم كارخانه آلوميناي جاجرم، از مصوبات دور دوم سفر استاني هيات دولت به خراسان شمالي، سال آينده به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، فريدون احمدي  در سفرخود براي بررسي وضعيت صنعتي و معدني جاجرم به خراسان شمالي گفت:‌ موانع اعتباري اين طرح رفع و اجراي آن قطعي شده است .

وي افزود:‌ مرحله نخست اين طرح براي 450 نفر اشتغالزايي دارد و با تكميل هر سه مرحله آن براي بيش از هزار نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد می شود.

رييس هيئت مديره سازمان توسعه معادن و صنايع معدني كشور بیان داشت:‌ اين طرح در زميني به مساحت 22 هكتار و سه هزار و 800 متر زيربنا در حال ساخت است كه تاكنون 540 ميليارد ريال و نيز 14 ميليون يورو اعتبار ارزي در آن هزينه شده است.

وی افزود: 76 ميليون يورو ارز و 380 ميليون ريال اعتبار مورد نياز براي تكميل اين طرح در شوراي اقتصاد مصوب شده و دستگاه هاي لازم نيز خريداري شده كه بزودي به محل كارخانه حمل خواهد شد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ با توجه به غناي شهرستان جاجرم از نظر منابع معدني و مواد اوليه، در آينده نزديك منطقه جاجرم به قطب سوم آلومينيم كشور تبديل می شود.

احمدي تاكيد كرد:‌ دولت به دنبال حمايت از صنايع پايين دست آلومينيوم در اين منطقه است./س.

برچسب ها: شمش ، آلومینیوم ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.