امام جمعه پلدشت گفت: بازسازی اماکن تخریب شده جزو اولویت‌های اصلی دولت و ارگان‌های مسئول در زلزله است.

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزرانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و شهرداری شهرستان پلدشت کمک‌های مردمی خود را به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ارسال کردند.

وی با بیان اینکه اسکان دایمی نیاز فوری و اصلی زلزله‌زدگان است، افزود: در این زمینه باید دولت و ملت دست در دست هم دهند تا سرپناه مقاوم و محکم برای اهالی روستاهای آسیب‌دیده احداث کنند.

دوزدوزانی بازسازی اماکن تخریب شده را جزو اولویت‌های اصلی دولت و ارگان‌های مسئول در زلزله عنوان کرد و تصریح کرد: باید سرعت بازسازی این روستاها چندین برابر شود، مشارکت در بازسازی روستاها امر خیر است.

وی با دعوت از مردم به ادامه کمک‌های انسان‌دوستانه به هم‌نوعان نیازمند خود، اذعان داشت: مردم شریف ایران اسلامی با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به بازماندگان زلزله اخیر در واقع اتحاد و همبستگی عمومی خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه پلدشت خاطرنشان کرد: مردم تلاش کنند کمک‌های خود را به مبادی رسمی و حساب‌های اعلام شده و نهادهای خدمتگزار تحویل دهند، زیرا بازسازی همچنان پیش روست و به کمک‌های نقدی همچنان نیاز است.

وی با بیان اینکه طبق احادیث و روایات دینی کمک به همنوعان نیازمند دارای اجر دنیوی و اخروی است، اظهار کرد: مردم متدین ایران اسلامی همواره نشان دادند که در لحظه‌های حساس و خطیر در صحنه حاضر می‌شوند.

دوزدوزانی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در برانگیختن حس نوع‌دوستی مردم یادآور شد: به تصویر کشاندن نیازها و نیز عمق آسیب‌های وارده در ادامه کمک‌های مردم و دولت موثر است.

وی در مورد نظر مراجع تقلید در مورد پرداخت کمک به زلزله‌زدگان ابراز داشت: مردم مسلمان ایران می‌توانند رد مظلمه، بخشی از سهم امام و نیز زکات خود را به زلزله‌زدگان بدهند.

امام جمعه پلدشت با بیان اینکه حتی زکات فطریه نیز قابل پرداخت به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه است، ادامه داد: روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان تا سامان بخشیدن به اسکان دائمی آنها باید ادامه یابد./س

برچسب ها: بازسازی ، پلدشت ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.