مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزش با اشاره به توزیع کتب تحصیلی از 12 شهریور ماه از تیراژ 991 عنوان کتاب درسی در قالب 131 میلیون جلد برای سال تحصیلی 92-91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در نشست خبری پیرامون توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی سال 92-91 امروز در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش برگزار شد بیان داشت: امسال 991 عنوان کتاب درسی در غالب 131 میلیون جلد برای بیش از 2 میلیون چاپ شده است.

وی افزود: کتب درسی دوره ای و تحصیلی راهنمایی و دبیرستان از طریق 5400 کتاب فروش در سراسر کشور توزیع می شود.

حسینی گفت: از تاریخ 12/6/91 کتاب فروشی ها مجاز به توزیع کتب درسی در استان ها به جز تهران هستند. مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزش ادامه داد: این کتاب ها از تاریخ 18/6/91 در استان های البرز و تهران توزیع می شود.

وی اظهار داشت: کتب درسی ابتدایی از تاریخ 30/11/90 و کتاب های پیش دانشگاهی از تاریخ 15/1/91 در اختیار استان ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کتاب های فنی حرفه ای و کارو دانش از تاریخ 1/4/91 در اختیار مسئولین توزیع در استان ها قرار گرفته است ادامه داد: کتاب دوم و ششم ابتدایی به تعداد معلمین که مشغول آموزش هستند در اختیار استان ها و معلمین که دوره آموزش این دو پایه را می گذرانند قرار گرفته و هیچ مشکلی درتولید و توزیع کتب نخواهند داشت.

حسینی با بیان اینکه به نمان مرجوعی کتاب ها به مراکز توزیع کتب 30/9/91 است افزود: 63 عنوان کتاب درسی همراهشان لوح فشرده CD یا DVD است که عنوان مربوط به فنی و حرفه ای و کارو دانش و 12 عنوان مربوط به راهنمایی و دبیرستان است.

حسینی با اشاره به اینکه کتاب های گویا و لوح فشرده به دلیل خواندن صحیح کلمات خارجی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد ادامه داد: مانند سال گذشته از کاغذ مازندران در تولید کتب درسی استفاده شده است.

مدیر کل نشر و توزیع کتب آموزشی با اشاره به استفاده از 50 هزار تن کاغذ داخلی در تهیه کتب درسی افزود: تیم هدف این اداره کل تمام تلاش خود را در مسائل هنری و گرافیکی کتاب ها به کار گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش حتی یک ریال هم کتب درسی سودی دریافت نکرده و افزایش قیمت ها مبنی بر هزینه های بخش خصوصی است خاطر نشان کرد: تلفن 44987973و 88827778 شماره های مرکز رسیدگی به شکایات توزیع،‌قیمت و عنوان کتب درسی است./ل

برچسب ها: توزیع کتب ، شهریور ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار