رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار در استان اردبیل طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان مشگین‌شهر اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و گردشگری مشگین‌شهر افزود: شهرستان مشگین به عنوان پایلوت توسعه شیلات انتخاب شده است که بخش عمده‌ای از طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه در این شهرستان اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که این شهرستان از توانمندی تولید آبزیان گرمابی و سردابی برخوردار است، گفت:‌ هم اکنون یک سوم تولید آبزیان استان متعلق به شهرستان مشگین‌شهر است.

عبدایمانی افزود: این آبزیان در 100 مزرعه و استخر پرورش ماهی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی همچنین گفت: شهرستان مشگین در تولید و تکثیر ماهیان قزل‌آلا رتبه اول استان اردبیل را دارد که با توجه به این استعداد باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد این شهرستان در حوزه پرورش ماهیان احیا شود.

عبدایمانی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد سبلان اجرا می‌شود که امیدواریم با اجرای این طرح ظرفیت تولید در این شهرستان به بیش از یک‌هزار تن افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: با افزوده شدن این توانمندی شهرستان مشگین‌ تا5 هزار تن تولید آبزیان خود را افزایش داده و علاوه بر تأمین نیاز داخل استان تولیدکنندگان قادر به صادرات محصولات خود هستند.

در این جلسه نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه توصیف کرد.

یونس اسدی افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها و همچنین توسعه بخش شیلات به صورت پایلوت کشوری در مرحله اول برای 200 نفر فرصت اشتغال فراهم می‌آید./س 

برچسب ها: مشگین ، شهر ، تولید ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.