رئيس سازمان بسيج اساتيد تهران گفت: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در تحقق تحولات جهاني در علوم اسلامي بايد با اساتيد جهان اسلام جلسات علني برگزار كنيم.

عبدالرضا سيف رئيس سازمان بسيج اساتيد تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اساتيد دانشگاه‌ها اظهار داشت: طبق بيانات رهبري، اساتيد دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم در كشور به حساب مي‌آيند.

وي با توجه به تحولات اخير در منطقه يادآور شد: اخيرا شاهد خيزش عمومي جهاني و خيزش اسلامي در منطقه هستيم كه اساتيد ايراني براي ادامه اين خيزش بايد به بهترين شكل به ايفاء نقش بپردازند.

سيف در ادامه با بيان اينكه اساتيد بسيجي و مسلمان براي تحقق و پيشرفت علوم اسلامي در سطح جهان از خود ايده‌هاي مشخصي را ارائه داده‌اند، گفت: تشكيل تجمع يا جمعيت دانشگاهيان و اقداماتي كه بايد در اين راستا صورت بگيرد، از موارد قابل ذكر است و بايد گفت كه در تلاش براي عملي كردن اين برنامه‌ها هستيم.

رئيس سازمان بسيج اساتيد تهران با اشاره به برگزاري نشست‌هاي تخصصي اين سازمان گفت: تاكنون دو نشست در رابطه با بيداري اسلامي برگزار كرده‌ايم كه به همين منظور تعدادي از اساتيد مسلمان از كشورهاي عربي براي شركت در اين نشست به ايران آمده‌‌اند.

وي هدف از برگزاري اين نشست‌ها را اين‌گونه شرح داد: برقراري ارتباط اساتيد ايراني با اساتيد جهان اسلام ،انتقال تجربيات انقلاب اسلامي و حكومت اسلامي ايران به اين اساتيد وبرگزاري همايش‌هاي مختلف با دانشگاهيان جهان اسلام از اهداف مذكور است.

سيف در ارتباط با بيانات مقام معظم رهبري در جمع دانشگاهيان گفت: بنا به تاكيدات ايشان بر اين مسئله كه دانشگاه‌ها در راستاي تحول علوم در جهان بايد اقدامات لازم را انجام دهند، برنامه‌ريزي‌‌هايي در اين راستا انجام داده‌ايم، چرا كه در واقع درخواست رهبري اين بود كه جلسات دانشگاهيان بايد به صورت علني و آشكارا برگزار شود.

اين استاد بسيجي تصريح كرد: اساتيد دانشگاه‌ها بايد براي اهداف جهاني در ابعاد مختلف برنامه‌ريزي داشته باشند و در برگزاري نشست‌ها و جلسات علني به فعاليت‌هاي بيشتري مشغول شوند.

وي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي جنگ نرم را يكي از اهداف كلان دانشگاهيان دانست و خاطر نشان كرد: از اين زمان به بعد با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در تحقق تحولات جهاني در علوم اسلامي بايد با اساتيد جهان اسلام جلسات علني برگزار كنيم.

انتهاي پيام/ر

برچسب ها: اساتید ، بسیج ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار