"ديم استلا ريمينگتون"رئيس سابق سازمان جاسوسي اِم آي پنج انگليس، دولت آمريکا را در فاش شدن اسرار محرمانه در پايگاه اينترنتي ويکيليکس مقصر دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني رويترز، وي در همايشي بين المللي در شهر بريسبون گفت اگر گزارش ها صحت داشته باشد، افراد مي توانند از آمريکا به علت داشتن اين مرکز اطلاعاتِ باصطلاح سري که ظاهراً به طور گسترده اي در دسترس افراد از جمله سرباز جواني قرار داشته است، انتقاد کنند. اين نشان مي دهد در خصوص آنچه حقيقتاً سري بوده و به حفاظت ويژه نياز داشته است، هيچ نوع ملاحظه شايسته اي صورت نگرفته است و مقامات تمايزي بين آنها و ديگر مطالبي که مي توان آنها را به طور گسترده توزيع و نمايش داد، قائل نشده اند. به نظر من، زمانيکه از اسناد سري سخن به ميان مي آيد، اين نکته بسيار مهمي است که بايد آن را مد نظر قرار داد.
ريمينگتون در ادامه با انتقاد از اقدام جوليان آسانژ بنيانگذار وب سايت ويکيليکس گفت به اعتقاد من آنچه ناسالم و نامناسب است، اقدام نسنجيده جوليان آسانژ براي انتشار مجموعه اسناد برملا شده و قرار دادن آنها در حوزه دسترسي عموم است. اين اسناد شامل اطلاعاتي درباره منابع انساني در مواضع آسيب پذير مي شود و از اينرو جان اين افراد را به خطر مي اندازد. وي افزود اثر اقدامِ ويکيليکس به احتمال زياد اين است که هر روز از اطلاعات بيشتري به شيوه هاي پيچيده تر محافظت خواهد شد و اين مسئله فضاي اطلاعاتي را به جاي آنکه بازتر کند، بسته تر خواهد کرد و عموم مردم کمتر از هر زمان ديگري از اقداماتي که به نام آنها صورت مي گيرد، مطلع خواهند شد. اين نيز دقيقاً عکس آن نتيجه اي است که ويکيليکس به دنبال آن بوده است.
برچسب ها: آمریکا ، جاسوس ، اسناد ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار