رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: تصادف ها در چهار ماه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل در كشور 7 درصد كاهش داشته است.به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران،سردار اسكندر مومني با اشاره به آغاز مرحله دوم سفرهاي تابستاني در كشور اظهار داشت: مرحله دوم سفرهاي تابستاني از روزهاي آخر ماه مبارك رمضان آغاز و تا سوم مهرماه ادامه داشته و پليس و دستگاههاي امدادرساني با حضور در جاده ها آماده ارايه خدمات به شهروندان است.
 وي ماه شهريور را پرحجم ترين ماه در سفرهاي جاده اي عنوان كرد و افزود: هرچند تعطيلي عيد فطر اوج سفرهاي برون شهري بود ولي همچنان تمامي محورهاي مواصلاتي به ويژه شهرهاي داراي اماكن زيارتي، سياحتي و داراي جاذبه هاي گردشگري و آب و هواي مناسب با حجم بالاي سفرها مواجه مي باشد.
 رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه كاهش تلفات جاده اي يكي از ضروريات مي‌باشد كه بايد تمامي دستگاهها نسبت به آن احساس مسووليت كنند اظهار داشت: ما كه مي گوييم تلفات ناشي از تصادفات دست كمي از زلزله آذربايجانشرقي ندارد نشان از عمق فاجعه است. 
اين مقام ارشد پليس راهور نيروي انتظامي از افزايش 15 درصدي سفرها در روزهاي آغازين شهريورماه خبر داد و گفت: با تلاش هاي صورت گرفته و همكاري و مشاركت مردم در چهار ماه سال 91 به نسبت مدت مشابه سال گذشته آمار تصادف و كشته ها در كشور عليرغم افزايش سفرها 7 درصد كاهش داشته و اميد است در ماههاي باقي مانده سال نيز با همت جمعي، شاهد كاهش چشمگير مرگ و مير جاده اي باشيم.
سردار "مومني" به تاثيرات مثبت اجراي قانون جديد در كاهش تلفات استاني در تصادفات اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در قانون جديد هم تكليف مردم كه رعايت قانون است ديده شده و هم پليس دنبال حقوق مردم كه داشتن راه ايمن، خودرو ايمن و سيستم امدادرساني قوي بوده كه كاهش 14 درصدي تصادفات در سال 90 از نتايج و دستاوردهاي مثبت اين قانون مي باشد.
وي در خاتمه از شهروندان به ويژه رانندگان خواست به هنگام سفر با توجه به شلوغي جاده ها و ترافيك، زمان بيشتري به سفر خود اختصاص داده و هنگام رانندگي از عجله و شتاب پرهيز و به تخلفات حادثه ساز نظير سرعت، سبقت غيرمجاز، استفاده نكردن از كمربند ايمني و غيره دست نزنند. /ف
 
 
برچسب ها: کاهش ، آمار ، تصادف ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار