معاون آموزشي وزیر علوم از رونمایی و ابلاغ «سند ملی آمایش آموزش عالی»‌ در ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسين نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم با اعلام این خبر گفت: سند ملی آمایش آموزش عالی هم اکنون در حال گذراندن آخرین مراحل در کمیته تلفیق است و ماه آينده ابلاغ می‌شود.
وي همچنین توجه به نیازهای جامعه را از مهم‌ترین اهداف‌ تبیین سند ملی آمایش آموزش عالی نام برد و افزود: هدفمندی و گسترش تربیت نیروهای دانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه یکی از مهم ترین بحث های مدنظر در وزارت علوم است که برای این کار در سطح ملی، تعداد رشته ها و آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف جمع آوری شده است.
 معاون آموزشي وزير علوم در ادامه گفت: نیازهای کشور به نیروهای متخصص نیز بر اساس اسناد بالادستی و تعامل با بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناسایی شده اند.
وی تصريح كرد: با جمع آوری آمارها و تشخیص نیازها، بر اساس سند ملی آمایش آموزش عالی در هر استان، دانشگاه مادر آن استان مسئول بررسی، برنامه‌ریزی نــیازها و بهره گیری از مزیت‌ها برای تعیین ظرفیت پذیرش رشته های مورد نیاز دانشگاهی خواهد شد.
دکتر نادری منش ابراز امیدواری کرد با ابلاغ سند ملی آمایش آموزش عالی و برنامه‌ریزی مناسب در چشم انداز زمانی چهار تا پنج سال به نقطه‌ای برسیم که دانشجویان هنگام انتخاب رشته بدانند که در هر رشته چه میزان فرصت اشتغال در کشور و در هر استان دارند.
معاون آموزشی وزير علوم تصریح کرد: با ابلاغ سند ملی آمایش آموزش عالی زمینه‌ نیاز کشور به نیروهای دانشگاهی به خوبی مشخص و امکان سرمایه‌گذاری درست در زمینه‌های راهبردی فراهم می‌شود.
وی در خاتمه گفت: در این صورت می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری گسترده‌تر در حوزه‌های راهبردی، فعالیت در رشته‌های کم نیاز را کاهش دهیم و دانشجویان را به سمت رشته های مورد نیاز هدایت کنیم./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار