کارشناس مسائل سیاسی و نظامی مصری با اشاره به سفر مهم مرسی به تهران تاکید کرد : انتظار می رود روابط مصر و ایران در آینده نزدیک گسترش یابد و این موضوع اسرائیل و آمریکا را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ محمد امین در مصاحبه با این شبکه افزود :ادعاهایی که آمریکا و اسرائیل در روزهای اخیر مطرح می کنند ، تنها تلاش این دو طرف برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهوری مصر است به ویژه اینکه محمد مرسی اعلام کرده است که روابط با ایران را در پی حضور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران ازسر خواهد گرفت. 

وی افزود : برخی از شخصیت های نزدیک به ریاست جمهوری مصر اعلام کرده اند که مرسی در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها دیدارهایی انجام خواهد داد و انتظار می رود یخ روابط مصر و ایران در آینده نزدیک آب شود و این همان چیزی است که اسرائیل و آمریکا را نگران کرده است. 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا آنچه اکنون در سینا رخ می دهد نقض پیمان صلح امضا شده بین مصر و رژیم اشغالگر اسرائیل به شمار می رود، گفت : آنگونه که آمریکا یا اسرائیل ادعا می کند ، آنچه در حال حاضر در شمال سینا و مناطق مرزی رخ می دهد نقض توافقنامه نیست ، نیروهای مصر برای پاکسازی سینا در این منطقه حضور دارند. 
برچسب ها: غرب ، ایران ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار