دبیرمجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی رتبه استان را در بهره وری اقتصادی 25 اعلام کرد و گفت: استان گلستان به دلیل پائین بودن بهره وری جزو مناطق محروم شناخته شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، عیسی امامی، دبیرمجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های خود طی سه ماه گذشته، گفت: منویات رهبری، رابری های نظام و اوضاع و احوال مردم و منطقه از اولویت های اساسی در ابتدای کار بود.

وی اقتصاد را از اولویت های اصلی کاری خود بیان کرد و افزود: عملکرد نظام و دولتمردان و مسئولان استانی و محلی ستودنی و با ارزش است ولی اقناع کننده نیست.

امامی تصریح کرد: استان گلستان به دلیل برخورداری از مواهب، منابع و ذخایر خدادادی باید در سمت اصول و برنامه مشخص قرار گیرد و همه اعتقاد و التزام عمل به آن را داشته باشند.

وی اظهارامیدواری کرد: بتوان با استفاده از این ظرفیت ها و قابلیت ها نگاه برنامه ریزی و ظرفیت های استان و مدیریت ملی را در رشد و رونق اقتصادی پیش برد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گلستان از نظر بهره وری اقتصادی رتبه 25 کشور را از سوی معاونت راهبردی دارد، گفت: استان گلستان به دلیل پائین بودن بهره وری جزو مناطق محروم شناخته شده است.

وی نقش کمرنگ سرمایه گذاران، نداشتن برنامه و تعامل را از جمله مشکلات حوزه اقتصادی استان بیان کرد و افزود: به همین منظور برای حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بسیار تلاش شد و از استان گلستان نیز نماینده ای در این کمیسیون حضور دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پائین بودن بودجه استان، تاکید کرد: از این فرصت بدست آمده در تحقق استان گام اساسی برخواهم داشت.

وی گفت: بیشتر کمیسیون ها وابسته به کمیسیون برنامه و بودجه هستند و بیشتر دستگاه های اجرایی تلاش دارند از ظرفیت کمیسیون برنامه و بودجه استفاده کنند و فرصت مناسبی برای جذب منابع استان است.

امامی با اشاره به تحولات به وجود آمده در بخش زیرساخت های استان، افزود: با معرفی و جذب سرمایه گذار این فرصت برای ارتقا بخشی در بخش های مختلف استان فراهم می شود.

دبیرمجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پتروشیمی گلستان نیز گفت: حل مشکل پتروشیمی یکی از اولویت های اساسی و مهم نمایندگان است.

وی افزود: پتروشیمی فرصتی برای سرمایه گذایر مولد و اشتغالزایی و تقویت بودجه اقتصادی محلی و خانواده است.

امامی خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت استانی و نمایندگان مجلس به این سمت است که هر چه سریعتر موضوع پتروشیمی را اجرایی کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: موضوع پتروشیمی گلستان در آینذده نزدیک کلید خواهد خورد و روند اجرایی آن را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با نشست های صورت گرفته با وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و غیره تمهیدات لازم به وجود آمده تا این موضوع در صندوق توسعه ملی طرح شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.