استاندار گلستان از افتتاح و کلنگ زنی 829 پروژه با اعتبار بالغ بر سه هزار و یکصد ویازده میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت 829 پروژه با اعتبار بالغ بر سه هزار و یکصد ویازده میلیارد ریال در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: این پروژه ها شامل؛ افتتاح 749 پروژه با اعتبار 453 میلیارد ریال و کلنگ زنی 80 پروژه با اعتبار 453 میلیارد ریال است.

قناعت با بیان اینکه از 829 پروژه افتتاحی و کلنگ زنی هفته دولت استان، 625 پروژه در حوزه عمرانی افتتاح و کلنگ زنی می شوند، تصریح کرد: از این تعداد، 551 پروژه شامل افتتاح و 74 پروژه کلنگ زنی می شوند.

وی از افتتاح و کلنگ زنی 204 پروژه اقتصادی استان در هفته دولت خبر داد و ادامه داد: از این تعداد یکصد و 9 پروژه افتتاح و 6 پروژه کلنگ زنی می شود.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه های مهم استان، گفت: اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت بیش از 40 کیلومتر راه های روستایی با اعتبار 60 میلیارد ریال، اتمام عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی گنبد با اعتبار 120 میلیون ریال، اتمام عملیات اجرایی جاده جنگل گلستان با اعتبار 600 میلیارد ریال و آغاز عملیات ریل گذاری گرگان به اینچه برون به طول 75 کیلومتر با اعتبار یک هزار و 600 میلیون ریال از جمله پروژه های راه و شهرسازی در هفته دولت است.

وی افزود: افتتاح یکصد و 10 پروژه گازرسانی با اعتبار 200 میلیارد ریال، افتتاح 6 جایگاه سی ان جی با اعتبار 60 میلیارد ریال با اشتغالزایی 36 نفر، افتتاح پروژه تامین آب و مرمت و بازسازی با اعتبار 17 میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی پروژه های تامین و عرضه آب در سواحل استان با اعتبار بالغ بر 75 میلیارد ریال، آبگیری سد کبودوال با اعتبار 600 میلیارد ریال و افتتاح و بهره برداری از سد دانشمند در منطقه اینچه برون با اعتبار یکصد میلیارد ریال، تجهیز 4 حلقه با اعتبار 23 میلیارد ریال و افتتاح و بهره برداری به 10 روستا و بهره مندی 5 هزار و 188 خانوار با اعتبار 24 میلیارد ریال از دیگر پروژه های مهم افتتاحی استان در هفته دولت است.

قناعت با اشاره به دیگر پروژه های هفته دولت گفت: افتتاح پست فشار ضعیف برق با اعتبار 10 میلیارد ریال، برق رسانی مسکن مهر خان به بین، آزادشهر و علی آباد با اعتبار 10 میلیارد ریال، احداث و بهینه سازی شبکه های برق با اعتبار 15 میلیارد ریال، برق رسانی به روستاهای استان با اعتبار 10 میلیارد ریال، برق منطقه ای استان با اعتبار 135 میلیارد ریال، احداث جاده بین مزارع سطح استان با اعتبار 5 میلیارد ریال، احداث سد خاکی با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال، جنگل کاری با اعتبار دو هزار و 500 میلیون ریال، آغاز عملیات اجرایی سه واحد پذیرایی با سرمایه گذاری 73 میلیارد ریال، افتتاح هتل شهاب در گرگان با اعتبار 25 میلیارد ریال، افتتاح 10 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال، افتتاح ساختمان موزه فرش در گنبد با اعتبار سه هزار و 500 میلیون ریال و آغاز عملیات اجرایی 13 پروژه عمرانی با اعتبار 20 میلیارد ریال از دیگر پروژه های مهم افتتاحی استان در هفته دولت است.

وی افتتاح و بهره برداری 6 سالن ورزشی شامل سالن ورزشی چند منظوره، سالن ورزشی پسران انبارالوم آق قلا، خان بیین و کلاله و مجتمع ورزشی بانوان گرگان با اعتبار 55 میلیارد ریال، احداث و تکمیل 28 باب مدرسه و کانون دانش آموزی در اجرای مقاوم سازی 38 مدرسه استان با اعتبار 360 میلیارد ریال، اجرای طرح های هادی روستایی استان با اعتبار 50 میلیارد ریال، طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی سطح استان در قالب 41 پروژه با اعتبار 125 میلیارد ریال و افتتاح و بهره برداری 40 واحد صنعتی استان با اعتبار 468 میلیارد ریال و اشتغالزایی 728 نفر را از دیگر برنامه های افتتاحی هفته دولت در استان برشمرد.

استاندار گلستان با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت ایجاد فرصتی برای کارگزاران نظام در مدت یک سال مسئولیت و بهره برداری و افتتاح کارها و برنامه های خود است.

وی از برگزاری همایش متمرکز آغاز هفته دولت در استان فردا (2 شهریور) در تالارفخرالدین اسعدگرگانی خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره شهید رجایی، شهدای دولت و ادارات ویژه استان در (8 شهریور) آخرین روز هفته دولت نیز همایشی در شبستان امامزاده عبدالله گرگان برگزار می شود.

قناعت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در (6و 7 مهر) با حضور مهمانان، نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در (14 تا 17 شهریور) و مراسم اعلام رسمی ثبت برج قابوس در فهرست میراث جهانی با حضور مهمانان ویژه از دیگر برنامه های ملی استان در ماه های آینده برشمرد.

2 لغایت 8 شهریورهفته دولت نامگذاری شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.