انگليس هم کلامي با آمریکا، ادعاي استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين ادعاي انگليس بعد از آن طرح شد که نخست وزیر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا تماس تلفنی داشتند و درباره موضوع سوریه گفتگو کردند.

دیوید کامرون، همچنین گفتگویی هم با رئیس جمهوری فرانسه داشت. در این گفتگوها، سه کشور درباره حمایت بیشتر از مخالفان دولت سوریه بحث کردند.
 
پیش از این رسانه دولتی چین سخنان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه را "بهانه ای" از جانب این کشور برای "موجه جلوه دادن دخالت نظامی در سوریه" خوانده بود.
 
یکی از سخنگویان نخست وزیر انگليس، درباره محتوای صحبت های دیوید کامرون و روسای جمهوری فرانسه و آمریکا، گفت که آنها درباره "ادامه شرایط سوریه" صحبت کردند.
 
سخنان نخست وزیر انگليس، در ادامه اظهار نظر رئیس جمهوری آمریکاست که چند روز پیش ادعا کرده بود اگر سوریه بخواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند، در دیدگاه خود درباره مداخله نظامی در سوریه تجدید نظر می کند.
 
چین که همراه با روسیه تا به حال جلوی قطعنامه های شورای امنیت درباره وضع تحریم علیه سوریه را گرفته اند، به صحبت های باراک اوباما درباره سوریه انتقاد کرده بود.
 
چین صحبت های اوباما را به طرز خطرناکی غیر مسئولانه خوانده است و آن را بهانه جویی رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه توصیف کرده است.
 
یک مقام وزارت خارجه روسیه هم در گفتگو با یک روزنامه، نوشته که مسکو اعتقاد ندارد که دولت سوریه قصد استفاده از سلاح شیمیایی را دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار