مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: پنج میلیارد254میلیون دلاردرمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاری شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مسعود هندیان افزود : این سرمایه گذاری ها در بخش های تولید فولاد، آلومینیوم، آب شیرین كن، حلالهای پایه نفتی، آند، روی و احداث نیروگاه است .
وی، با بیان اینكه در حال حاضر افزون بر10 هزارنفر بطور مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مشغول به كار هستند افزود: با توجه به پروژه های در حال ساخت از جمله مجتمع های فولادی و توسعه اسكله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی این تعداد درآینده به 30 هزار نفر افزایش می یابد.

هندیان به تبدیل منطقه به قطب تولید فولاد و آلومینیوم، تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی، نفتی و كانتینری و قطب انرژی با ظرفیت ایجاد سه هزار مگاوات برق در كشوراز مهم ترین اهداف این منطقه عنوان کرد .
وی گفت : با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته، منطقه ویژه رتبه سوم تولید فولاد و اول آلومینیوم كشور را دارد.

هندیان همچنین از مذاکره تعدادی از شركتها برای سرمایه گذاری در زمینه تولید روغن های سنگین و قیر، چدن، كك، آهن اسفنجی، بیلت و نورد و همچنین دو هزارو 500 مگاوات برقدر منطقه ویژه خبرداد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاكرات، با پنج میلیارد و 341 میلیون دلارسرمایه گذاری پیش بینی شده زمینه ایجاد اشتغال برای هفت هزارو540 نفر دیگر فراهم می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.