هفتاد و پنجمین دربی تهران درحالی جمعه سوم شهریور برگزار خواهد شد که دو تیم شرایط ایده آلی در جدول رده بندی لیگ دوازدهم ندارند و نخستین نبرد آنها در سال 91 محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سال 90، سال رضایتمندی تماشاچیان و اهالی فوتبال از تیم های پرطرفدار پایتخت نشین لقب گرفت. سالی که دو تیم پرطرفدار سرخابی پنج بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند و توانستند با کنترل هیجان ها و حساسیت مسابقات از لحاظ اخلاقی نیز نمره خوبی بگیرند.

سپردن قضاوت مسابقات به داوران داخلی هم نتایج سربلندی رابرای فدراسیون به دنبال داشت و حال برای دربی هفتاد و پنجم هم محسن ترکی همراه با حسن کامرانی فر و رضا سخندان کار قضاوت  بازي مهم نيم فصل را برعهده دارند.

*کنترل ناهنجاری های دربی
هرچند که رویارویی دو تیم پرطرفدار تهران، ایران و حتی آسیا همیشه جذاب و دیدنی و در عین حال هیجان انگیز به شمار می رود اما به این نکته نیز می توان اشاره کرد که طی چند بازی گذشته این مسابقه به دور از ناهنجاری ها در بین تماشاگران و حتي بازيکنان دو تیم برگزار شده است که امیدواریم با ادامه این روند شاهد دیدارهای باکیفیتی از سوی سرخابی باشیم.

*تقابل جدید و قدیم
درحالی هفتادو پنجمین شهرآورد استقلال و پرسپولیس در دور رفت لیگ دوازدهم و از هفته ششم برگزار می شود که این دیدار تفاوت های بسیاری نسبت به بازی های گذشته دوتیم دارد.

حضور (مانوئل ژوزه) پرتغالی با نخستین تجربه اش در دربی تهران، چشم امید هواداران قرمز پوش برای برد تیم آبی پوش را به خود دوخته و در سویی دیگر بالا رفتن سطح توقع هواداران استقلال از بازگشت مجدد ژنرال روی نیمکت آبی ها ديده مي شود.

*شرایط نامناسب در جدول

دیدار سنتی پایتخت در شرایطی برگزار می شود که تیم استقلال با تساوی هفته قبل مقابل ملوان هم اکنون در رده نهم قرار دارد و پرسپولیسی ها در وضعیت نامناسب با چهار امتیاز از پنج بازی گذشته خود شانزدهم هستند.

آنها با یک پیروزی، دوتساوی و دو شکست هنوز نتوانسته اند به شرایط ایده آل هواداران برسند در حالیکه با خریدهای خوب قبل از آغاز فصل نوید بخش روزهای روشنی برای طرفداران بودند اما وضعیت جدول چیز دیگری را نشان می دهد.

*به دنبال پیروزی

در واقع قرمزها به دنبال جبران ناکامی فصل قبل و دومين پيروزي پي درپي مقابل استقلالي ها هستند تا شايد مرهمي روي زخم شكست ها باشد.

با اينكه هر دو تيم حال و روز چندان خوشايندي از ابتداي فصل ندارند اما گمانه زني قرمزها باري بردي مجدد نسبت به بازي قبل دو تيم و نيز پيروزي احتمالي آبي ها با توجه به شرايط بهتر نسبي آنها وجود دارد. ضمن آنکه دو تيم اختلاف هفت پله اي درجدول رده بندي دارند.

استقلال با قهرماني در نيم فصل اول ليگ يازدهم نتوانست روند پيروزي هاي خود را ادامه دهد و سرانجام در مكان سوم جدول در پايان فصل قرار گرفت.

انگيزه استقلال براي پيروزي بر حريف به مراتب بيشتر از پرسپوليس است و آنها به دنبال جبران شكست دربي قبل هستند .

آبي پوشان در مصاف با پرسپوليس مهرهايي چون ميلاد ميداودي و خسرو حيدري را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند و اميد به بازيكنان جانشين دارند .

*جرقه هاي اميد

با اينكه فصل يازدهم براي پرسپوليس با هدايت حميدرضا استيلي آغاز و با مصطفي دنيزلي به پايان رسيد با كسب نتايج ضعيف و دور از انتظار و كنار رفتن از جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا فصل نااميد كننده اي را براي اين تيم رقم زد و حال آنها با انديشه جبران تمام ناكامي هاي گذشته به دنبال شروعي مجدد از اين بازي و سرآغاز فصل نو و تولدي دوباره در فوتبال هستند.

آنها اين دربي را مجالي براي فراموشي همه شكست هاي فصل قبل و چند بازي اخير مي دانند و اميد دارند با مانوئل بتوانند به روزهاي خوش گذشته بازگردند نقطه اتكا قرمزها به حضور علي كريمي و مهدي مهدوي كيا دو بازيكن با تجربه در كنار خريدهاي خوب فصل جديد است.

*نگاهي متفاوت به دربي

هواداران پرسپولي دل به تدابير جديد مانوئل ژوزه و ابتكارات بازيكنان بزرگ خود دارند تا شايد روحيه تضعيف شده آنها احيا شود.

جنگ خط مياني دو تيم نيز با حضور كريمي، نوري از پرسپوليس و نکونام، جانواريو و زندي از استقلال ديدني است.

پرسپوليس البته در آستانه دربي از لحاظ از دست دادن بازيكن چندان بدشانسي نبوده و تقريبا همه مهره هاي خود را در اختيار دارد هر چند که سامان آقازماني و سوسا برزيلي مصدوم هستند.

بايد ديد نيروي مانوئل ژوزه به امير قلعه نوعي با تجربه  در اين ديدار مي چربد يا نه ! 

گزارش از: انسيه بحري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار