این بار گوگل به شمال کانادا و به حاشیه قطب شمال رفته است و از جاده و دریاچه های آنجا تصویر برداشته، از مکانی که هیچ راه زمینی ندارد و تنها راه دسترسی به آن از طریق هواپیما و آب است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دشتی پوشیده از برف و بدون هر گونه پوشش گیاهی منطقه ای با نام Kitikmeot Nunavut که تنها راه ورود به آن از طریق آب و یا هواپیما است ولی این دشت که از یخچال های قطبی پر است، توسط گوگل تصویر برداری و  نقشه ای کامل از جاده ها و دریاچه های آنجا تهیه شده است.
Kitikmeot ا جدید ترین مکانی است که  گوگل نقشه ی کاملی را از ان تهیه کرده است.
متخصصان گوگل گفته اند : "امروز ما ماموریت خود برای ساخت نقشه ای جامع از منطقه ی کانادای شمای را به پایان رساندیم ".
 همچنین در مطالبی که در صفحات وب گذاشته اند گفته اند : "این اولین سفر ما به خاک کانادای شمالی است ، و در این سفر فرهنگ و رفتار اسکیمو های این سرزمین را به نمایش گذاشته ایم ".
این روستای کوچک که تصاویر آن توسط گوگل به نمایش گذاشته شده است ، تنها هزار و پانصد نفر جمعیت دارد ، اعضای تیم نقشه برداری گوگل به همراه مسئولین این منطقه به تصویر برداری از قدم به قدم این منطقه، از دو یا سه جاده ی شنی تا مناطق باستانی و یا دریا و دریاچه های زیبا و بکر موجود در کانادای شمالی به ضبط ، تصاویری بی نظیر پرداخته اند.
مسئولین این منطقه با ابراز خوشحالی از حضور کارشناسان در آنجا گفته اند که شاید این راهی شود که مردم بهتر این منطقه را بشناسند و با قدمت آن بیشتر اشنا شوند.







 
نقشه ی گوگل به تازگی فراتر از یک نقشه ی ساده شده و خود به تنهایی به یک دانشنامه ی کامل تبدیل شده است. 
در ماه مارس تصاویری از منطقه ی آموزان در برزیل پرداخته اند و پس از آن در ماه فوریه گوگل دوربین های خود را به آب انداخت و از دیواره های مرجانی استرالیا تصویر ضبط کرد در پروژه ی بعدی به قطب جنوب رفته اند و از پنگوئن ها و دریای آبی رنگ آن منطقه ، تصاویری بکر را تهیه و به دید جهانیان رساند.
قطب شمال تازه ترین پروژه ی گوگل است ولی آخرین آن نیست. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار