رییس موسسه تحقیقات و حجامت ایران در استان خراسان رضوی از برگزاری سمیناری وابسته به وهابیت در مشهد در راستای ترویج طب یونانی با نام کنگره ملی طب ایرانی و اسلامی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد رضا کریمی در نشست خبری در شهر مقدس مشهد و در محل دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته جهانی ابوعلی سینا و طب سنتی اعلام کرد : کارشناسان و دغدغه داران طب اسلامی و سنتی در کشور با بررسی و موشکافی دقیق پرونده کنگره ملی طب ایرانی و اسلامی در مشهد پرده از یک توطئه صهیونیستی و ضد اسلامی در حوزه بهداشت و درمان برداشتند .

وی افزود: چندی پیش در رسانه ها و جراید، خبری مبنی بر برگزاری کنگره بین المللی طب ایرانی واسلامی منتشر شد . این خبر باعث جلب توجه تعداد زیادی از فعالان حوزه طب سنتی و اسلامی در سطح کشور گشت اما کارشناسان حوزه بهداشت و درمان با بررسی بیشتر درباره این کنگره دریافتند که این کنگره هیچ گونه مجوزی از نهادهای قانونی و علمی دریافت نکرده است .

وی ادامه داد: بررسی های بیشتر این نکته را مشخص ساخت که این کنگره با همکاری یک موسسه بین المللی فعال در هند و پاکستان برگزار خواهد گشت و برگزار کنندگان این کنگره غیر قانونی در پوشش یک کانون فرهنگی مذهبی فعالیت می کنند .

رییس موسسه تحقیقات و حجامت ایران در استان خراسان رضوی متذکر شد:در تبلیغات این کنگره عنوان شده بود که محور اصلی این کنگره پرداختن به موضوع طب سنتی ایران و طب اسلامی و بررسی ویژگی های روحانی این علوم مقدس است و برای جذب مخاطبین جوان برای طلاب و دانشجویان تخفیف های ویژه در نظر گرفته شده بود .

وی ابراز داشت:در تبلیغات این کنگره عنوان شده بود که شخص سخنران یک از متخصصین حوزه طب اسلامی از کشور هند خواهد بود که با بررسی ها اطلاعاتی و کارشناسی در کشور هند این واقعیت مشخص گشت که فرد دعوت شده گرایش های نزدیک به فرقه ضاله وهابیت داشته و تنها در حوزه طب یونانی تخصص دارد .

وی عنوان کرد: روز گذشته با بررسی شبکه های ضد اسلامی فعال در سطح خاورمیانه کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات حجامت ایران با سندی به زبان انگلیسی در سایتهای تبلیغاتی این گروهک در اینترنت روبرو گشتند که حاکی از برگزاری یک سمینار علمی و آموزشی در حوزه ترویج طب یونانی و جهانی سازی این نوع طب انحرافی در منطقه بود .

کریمی بیان داشت:از نکات جالب توجه در این پرونده که آن را می توان یک از جدیدترین انواع تهدیدات نرم استکبار جهانی در حوزه ضربه وارد کردن به عقاید و اعتقادات فرهنگی و مذهبی کشور بیان کرد ، استفاده گسترده تیم عملیاتی این گروهک هندی – ایرانی از شبکه های اجتماعی از جمله وب سایت اینترنتی فیس بوک جهت جذب مخاطب نام برد که با بصیرت بالای کارشناسان و متخصصین حوزه طب سنتی در استان خراسان رضوی از فعالیتهای غیر قانونی آنها پرده بر داشته شد .

وی عنوان داشت:موسسه تحقیقات حجامت ایران به عنوان یک از موسسات پیشگام در حوزه آموزش و ترویج طب سنتی در کشور اعلام می دارد که سیستم نظارتی کشور در حوزه بهداشت و درمان باید کنترل بیشتری را در حوزه مبارزه با جرائم سازمان یافته پزشکی داشته باشد تا جلوی وقوع اینگونه از سوءاستفاده ها پیشگیری شود .

وی بیان کرد:این گونه فعالیتهای غیر قانونی که با هدایت گروهکهای ضد اسلامی خارج نشین در کشور و در پایتخت معنوی ایران اسلامی شکل می گیرد علاوه بر تخریب جایگاه طب در اسلام , منافع مالی سرشاری را به جیب مزدوران صهیونیسم در کشور وارد می کند .

کریمی خاطر نشان کرد:دشمن امروزه با هدف قرار دادن اسلام به عنوان سنگر مستحکم جمهوری اسلام قصد تخریب باورها و اعتقادات مقدس مردم را دارد .

وی ابراز خرسندی کرد: با هوشیاری به موقع علما و روحانیون و محققین طب سنتی استان خراسان رضوی ، مقامات اطلاعاتی و امنیتی در جریان توطئه قرار گرفتند که انشاءالله با روشن شدن زوایای پنهان این پروژه صهیونیستی به زودی کلیه عوامل مجری و پشت پرده این توطئه به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد .


برچسب ها: برگزاری ، سمینار ، وابسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.