معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طی فعالیت دولت نهم و دهم ارزشها، تفکر و مبانی امام راحل در بدنه اجرایی کشور مورد توجه جدی قرارگرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، لطف الله فروزنده درمراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت مهر در زنجان افزود: عدالت، ارزش محوری، محرومیت زدایی، ارتباط با مردم و درخدمت ولایت بودن همه برگرفته از این مبانی است و بر این اساس سیاستهای دولت تدوین وحرکتها شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: استواربودن براین مبانی رشد و توسعه هرچه بیشتر کشور را رقم خواهد زد.

فروزنده بابیان اینکه نظام اداری کشور دارای چالش ها و مشکلات اساسی است،‌ یادآورشد: نظام اداری ایران نظام قجری و بر دو مبانی اصلی استعمار و استبداد حاکم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی در کشور تحول در نظام اداری نیزضروری بود.

فروزنده بااشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول لازم در شان نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد نشد، افزود: برای ایجاد این تحول به مبانی دینی عمل نشد و این امر موجب افزایش هزینه ها و لاینحل باقی ماندن مشکلات و معضلات نظام اداری شد.

وی باتاکید بر اصول مورد نیاز برای تحول در نظام اداری و اجرایی کشور ،‌گفت : در این راستا هدف مدیران باید خدمت به مردم و رضای خداوند و رویکرد آنان باید در تمامی مسایل رویکرد فرهنگی باشد.

فروزنده تصریح کرد:محور هرمجموعه ای مدیریت است و مدیر در دیدگاه اسلامی باید در محور الهی باشدو لحظه لحظه خدمت را به عنوان توشه آخرت بداند.

وی ساده زیستی و مردمی بودن را از ویژگیهای لازم برای مدیران دانست و گفت:‌ نگاه مدیر باید همواره به اثر بخشی و بهره وری باشد چراکه تمامی حرکتها و رفتارهای مدیر تاثیر مهمی در بهره وری دستگاه دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:‌700فرایند در دستگاههای اجرایی کشور شناسایی شده که این فرایندها باید کاهش یابد تا امور سرعت گرفته و مردم گرفتار بروکراسی نشوند.

وی استفاده از خدمات الکترونیکی را دیگر محور مهم در نظام اداری کشور ذکرکرد و افزود:‌ در زمان حاضر 400 خدمت در کشور به صورت الکترونیکی به مردم ارایه می شود که این میزان تا یک هزارو 400خدمت قابل افزایش است.

فرزنده تمرکززدایی را از دیگر اصول موردنیاز در نظام اداری کشور بیان کرد و یادآورشد: باید تصدی گری در امور مختلف به مردم واگذار شود و در این راستا اصل 44قانون اساسی مدل اقتصادی کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی مهمترین محور در موفقیت و کارآمد شدن نظام اداری را نیروی انسانی دانست و گفت:‌ کشور به لحاظ نیروی انسانی دارای ظرفیت بسیار بالایی است.

فروزنده باتاکید بر اینکه نیروی انسانی پاشنه آشیل توسعه جوامع است،‌ تصریح کرد:‌ توسعه نیروی انسانی متضمن توسعه پایدار است.

وی بابیان اینکه در توسعه نیروی انسانی باید سه اصل مورد توجه جدی قرار گیرد،‌ ادامه داد: این اصول شامل بینش، دانش و مهارت است.

فروزنده افزود: توسعه و تقویت بینش خدمت گزاری، سلامت نظام اداری را در پی خواهد داشت چراکه با این بینش دفاع مقدس و برنامه های هسته ای ایران و دیگر اقدامات مهم و ماندگار در کشور انجام شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ‌باید به دانش روز مسلط بود و دستاوردهای جدید جهان را بررسی و بومی کرد.

فروزنده نیروی انسانی کشور را دارای اعتقاد و باور و دانش مناسب عنوان کرد و افزود: این نیروی انسانی باید با کسب مهارتهای لازم دانش موجود را به کار گیرد.

وی باتاکید بر اینکه ‌استفاده از تکنولو‍‍‍ژی و فناوری روز لازمه رشد و بالندگی است یادآورشد: در شرایط حساس تحریم کشور با تدبیر و مهارت لازم می توان از این مرحله به خوبی و بدون هیچگونه مشکلی عبور کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فروزنده ، پارلمانی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار