نماینده مردم شهرستان‏های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‎های توسعه کشاورزی مقرراتی دارد که طبق این مقررات 130 طرح کشاورزی برای شهرستان دیر در کارگروه کشاورزی استان بوشهر تصویب شده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در جمع نخبگان روستای آبکش اظهار داشت: دولت برای ایجاد اشتغال به‌ویژه در روستاها اقدام به گسترش طرح‎های توسعه کشاورزی کرده است که در مرحله اول به افراد دارای آب و زمین و در مرحله دوم و سوم به افرادی که فاقد زمین و آب هستند تسهیلاتی داده می‎شود تا در زمینه ایجاد شغل تلاش کنند.

وی افزود: مردم همواره حضوری پرشور در صحنه‎های انقلاب و نظام داشته‎اند که این حضور معادلات را به نفع نظام تغییر داد و ثابت کردیم هرچه دشمن فشار را بیشتر کند ما بیشتر می‎ایستیم.

دهیار روستای آبکش نیز در این دیدار گفت: در این چند سال بازیچه دست برخی مسئولان شدیم و مدیرکل ورزش و جوانان هیچ توجهی به نیازهای مردم این روستا نظیر سالن و زمین ورزشی نداشته است و هیچ مرکز فرهنگی مانند کتابخانه برای استفاده جوانان وجود ندارد.

علی بحرانی افزود: روستای آبکش به شدت نیازمند وسیله نقلیه عمومی برای انتقال مردم به مرکز شهرستان و استان و تکمیل طرح هادی است.

بخشدار بردخون نیز گفت: اعتبارات قبلی طرح هادی 35 میلیون تومان بوده که اکنون به حدود 120 میلیون تومان رسیده است.

مسعود محمدپور اضافه کرد: امیدواریم بنیاد مسکن با تدبیر خاصی این طرح‌ها را عملی کند و متولیان ورزشی توجه بیشتری به نیازهای ورزشی بخش بردخون داشته باشند.

فرمانده پایگاه مقاومت ابوذر غفاری نیز گفت: شغل 98 درصد مردم روستا کشاورزی است ولی بسیاری از جوانان زمینی در اختیار ندارند در حالی که زمین‎های اطراف روستا به افراد غیربومی واگذار شده است.

سید اسماعیل هاشمی با بیان اینکه جوانان نیاز به زمین ورزشی، پارک و سالن ورزشی دارند و روستا نیازمند استقرار پاسگاه انتظامی و اعتبار برای تکمیل مهدیه است، اظهار داشت: اکثر بسیجیان به دنبال وام سرگردان هستند و از مسئولان می‎خواهیم مشکلات و نیازهای روستای یک‌هزار و 200 نفری آبکش را رفع کنند.

در ادامه برخی جوانان خواستار ایجاد فضای مطالعه، کتابخانه عمومی، اشتغال، سرانه ورزشی، کمک به دامداران، پیگیری موضوع نوار مرزی و بدی آب و هوا برای فرهنگیان و کارمندان و لزوم انتخاب مدیران استانی از شهرستان‎های جنوبی شدند.

نماینده مردم شهرستان‎های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی نیز قول داد در حد توان خواسته‎های مردم روستا به‌ویژه ایجاد کتابخانه عمومی در روستا را پیگیری کند./ج1

برچسب ها: بوشهر ، تصویب ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.