سفیر اندونزی در تهران گفت: جنبش عدم تعهد در حل بحران های اقتصادی و سیاسی که در جهان وجود دارد نقش به سزایی خواهد داشت.

دیان ویرنجوریت سفیر اندونزی در تهران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: برگزاری چنین اجلاسی، اقدام بسیار بزرگ و دشواری است.

وی در مورد تاریخچه جنبش عدم تعهد تصریح کرد: جنبش عدم تعهد در سال 1961 تاسیس و هدف اصلی آن کمک به کشورهای تحت استعمار آسیایی و آفریقایی بود تا بتوانند استقلال خود را به دست بیاورند.

سفیر اندونزی در تهران ادامه داد: در زمان جنگ سرد و دهه 60 جنبش عدم تعهد نقش تعادل دهنده را در بین قدرتها داشته و در حال حاضر همواره نقش مهمی را در حل مشکلات سیاسی و اقتصادی  به عهده دارد و در حل بحران های اقتصادی و سیاسی که در جهان وجود دارد نقش به سزایی خواهد داشت.

ویرنجوریت افزود: جنبش عدم تعهد می تواند نقش مهمی در پی گیری حل بحران های زیست محیطی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به تجربه میزبانی کشورش در اجلاس عدم تعهد در دوره های گذشته گفت: چنین اجلاس اقدام بسیار مهمی است، ما در سال 1992 میزبان اجلاس جنبش عدم تعهد در کشورمان بودیم که از اواخر سال 1990 برنامه ریزی و توافق بین اعضا را آغاز کردیم چراکه برگزاری چنین اجلاسی و ارائه برنامه های مناسب انتقال وظیفه صحیح محسوب می شود.

سفیر اندونزی در تهران خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل جهانی و بحران های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، جنبش عدم تعهد نباید فقط به موضوع سیاسی اکتفا کرده و باید به محیط زیست، قاچاق انسان و مواد مخدر نیز اهمیت دهد و جنبش عدم تعهد زمانی از دیگر سازمان ها عقب نخواهد افتاد که به تمام مسائل توجه کند.

انتهای پیام/

پ2







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار