كيانو ريوز به تازگي در كسوت مستندساز پروژه "در كنار هم" را كارگرداني كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، پیروزی آشکار دیجیتال سالهاست که موضوعی داغ برای بحث و جدل بین طرفداران سینه چاک هر دو طرف بوده است. کیانو ریوز با آخرین پروژه اش این موضوع را وارد حوزه جریان اصلی سینما کرده است. این پروژه سینمایی "در کنار هم" نام دارد که به تازگی در سینماهای لس آنجلس اکران شده و قرار است طی هفته های آتی در سایر شهرهای ایالات متحده نیز بر روی پرده رود.

مستندی نود و هشت دقیقه ای که کیانو ریوز هم یکی از تهیه کنندگان و هم راوی آن است. در این مستند نظرات کارگردانان سرشناس سینما، چهره هایی چون جیمز کامرون، دیوید فینچر، دیوید لینچ، جرج لوکاس، دنی بویل، مارتین اسکورسیسی، کریستوفر نولان و استیون سودربرگ، در زمینه این تکامل در صنعت فیلمسازی مطرح شده است.
ریوز اذعان داشته دسترسی به نولان از تمام هفتاد و چند کارگردان دیگری که در این مستند حضور داشته اند، سخت تر بوده است. او برای ترغیب نولان به حضور در این مستند، نامه ای پستی – و نه ای-میلی الکترونیکی- برایش فرستاده بود.
کیانو ریوز در گفتگو با رویترز ادامه داد: "فکر می کنم نولان از این رویکرد بسیار خوشحال شد و ما نهایتا توانستیم با او در تریلرش در محل فیلمبرداری بتمن مصاحبه کنیم".

نولان کارگردانی بود که عقاید بلند مدتی درباره منازعه همیشگی فیلم در برابر دیجیتال داشت.
همان منازعه همیشگی که توجه ریوز را در جریان ساخت فیلم قبلی اش، "جنایت هنری"، کاملا معطوف به خود کرده بود.
سال 2010 و در جریان ساخت "جنایت هنری" - که ریوز به عنوان بازیگر و تهیه کننده در آن حضور داشت - کیانو و مدیر تولید آن فیلم، کریس کنیلی، شروع به صحبت درباره ظهور تکنولوژی دیجیتال کردند.
مارتین اسکورسیسی، کسی که بیش از همه حمایت کننده و پشتیبان فیلم بوده است، اوایل تابستان امسال اعلام کرد که احتمالا پروژه های سینمایی بعدی اش - اولین آنها "گرگ وال استریت" - را با تکنولوژی دیجیتال خواهد ساخت. اثر قبلی او، "هوگو"، یک فراخوانی بالقوه برای نگهداری و حفاظت از فیلم بود.
تدوینگر همیشگی او، تلما شون میکر، همان زمان و در مصاحبه ای با مجله امپایر گفت : " فکر می کنم مارتی احساس می کند که متاسفانه دوره فیلم به سر آمده و هیچکس هم بیشتر از مارتی پشتیبان و حامی فیلم نبوده است".

همچنانکه مستند "در کنار هم " به پیش می رود، ریوز هم کم کم موافق می شود که فیلم به پوسیده شدن در طول سال های تاریخ سینما ادامه خواهد داد: "حتی کریس نولان هم تایید می کند که فیلم اگر هم نمرده باشد، در مرحله حمایت و پشتیبانی برای ادامه حیاتش است و حتی دسترسی به فیلم هم روز به روز دشوارتر می شود. شخصا یک طرفدار اساسی فیلم هستم و بسیار هم متاسف که دوران فیلم در حال زوال و نابودی و آینده از آن دیجیتال است".
کیانو ریوز خود در حال حاضر مشغول کارگردانی اثری ست درباره یک جوان استاد در هنرهای رزمی که داستانش در پکن می گذرد و عنوان آن "مرد تای چی" است. ظاهرا او هم – حتی اگر توام با اکراه و ناراحتی - پذیرفته است که ساخت پروژه های سینمایی با تکنولوژی دیجیتال هزینه کمتری نسبت به استفاده از فیلم و نگاتیو دارد./ي2
برچسب ها: کیانو ریوز ، سینما ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.