تصفیه خانه فاضلاب همدان به منظور جمع آوری پساب های فاضلاب 6 شهر استان همدان امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ در مراسم افتتاح بخش مایع تصفیه خانه فاضلاب استان همدان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه این تصفیه خانه فاضلاب ،ظرفیت تصفیه فاضلاب شهرهای همدان، بهار، جورقان، صالح آباد، لالجین و مریانج را دارد، افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت 500 هزار نفر جمعیت در دو مدول به روش لجن فعال و حذف بیولوژیکی فسفر طراحی شده است.
مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه این تصفیه خانه در دو بخش مایع و لجن طراحی شده است افزود: بخش مایع تصفیه خانه همدان با 817 میلیارد ریال اجرا شده است .
وی از ظرفیت هزار و280 لیتر در ثانیه ای این تصفیه خانه خبر داد و گفت: تاکنون بخشی از شبکه انتقال این طرح اجرا و برای تکمیل آن 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به  استفاده آب حاصل از پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان برای مصارف کشاورزی و صنعتی ، افزود: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان  برای اجرای این طرح 300 میلیارد ریال با شرکت های پیمانکار عقد قرارداد کرده و برای تکمیل آن 800 میلیارد ریال اعتبارنیاز است .
استاندار همدان هم در مراسم افتتاح این تصفیه خانه فاضلاب گفت: امروز یکی از 8 طرح مهرمانگار استان همدان افتتاح شد و باید تا پایان خرداد سال آینده 7 طرح دیگر مهر ماندگار هم به بهره برداری برسد.
علی محمدآزاد ، میانگین بارندگی استان همدان در سال  را 350 میلی متر بیان کرد و افزود: حجم آب های محصور شده و قابل برداشت استان 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب است که2 /91 درصد آن به بخش کشاورزی و 5/2 درصد به بخش صنعت اختصاص دارد و باید سهم صنعت برای استان که استانی با منابع آبی محدود است افزایش یابد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.