در حاشیه نمایشگاه السیت91، از نرم‌افزار شهروند الكترونيك در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ماهان صفايي، مدير فرهنگسراي فناوري و رسانه در مراسم رونمایی اين نرم‌افزار اظهار داشت: این نرم افزار توسط سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد برنامه ریزی و به همت فرهنگسراي فناوري و رسانه تهیه شده که مرحله اول آن را به اتمام رسيده است.

وی با اشاره به اهداف طراحي اين نرم‌افزار اظهار كرد: اگر قرار باشد دولت الكترونيك و شهر الكترونيك را تحقق بخشيم، بايد اول شهروندان الكترونيك داشته باشيم.

صفایی با بیان اینکه اين بستر نرم‌افزاري شامل چند DVD است، گفت: در این DVD‌ ها مباحث مربوط به تجارت الكترونيك، خانواده الكترونيك و امينت الكترونيك مطرح شده که هر كدام از اين‌ها مباحث مورد نياز شهروندان است.

مدير فرهنگسراي فناوري و رسانه ادامه داد: وقتي بحث فضاي مجازي و اينترنت را مطرح می شود، بحث امنيت الكترونيك يكي از واجبات و مسائل كليدي است که براي جلوگيري از سرقت‏ها و كلاهبرداري‏ها در فضاي مجازي و به طور كلي بحث امنيت الكترونيك هماهنگي‌هايي با پليس فتا انجام شده است.

وی اين نرم‌افزار را در سطح بين‌الملل، نرم‌افزاري منحصر به فرد دانست و ‌تصريح كرد: در اين نرم‌افزار به مدل آموزشي جديدي رسيديم كه در آن خود كاربر كار را مي‌بيند، و عملاً ‌آن را اجرايي ميكند.

صفایی با بیان اینکه اين نرم‌افزار در واقع زيرساخت شهر الكترونيك است زيرا شهروندان هستند كه شهرها را مي‏سازند، اظهار كرد: این نرم‌افزار به گونه‌اي طراحي شده كه فقط بومي مشهد نباشد و برنامه داريم اين نرم افزار را براي كل ايران توليد و ارسال كنيم و از آنجا که بخشي از ثبت‌نام ها به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، افراد از تمام نقاط ايران مي‌توانند ثبت‌نام كنند.

وي افزود: در السيت، اين نرم افزار به شهرداري‌هاي شهرهاي ديگر ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است./س


برچسب ها: بحث ، امنیت ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.