جذب دانشجو از سال 90 در دانشگاه تحصیلات تكمیلی دو برابر شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تكمیلی زنجان با اعلام این خبرگفت:این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از 700 دانشجو در رشته های مختلف علوم پایه است و با ورود دانشجویان در سال تحصیلی جدید این تعداد به 900 نفر افزایش می یابد.

خالصی افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع بالا را نیازمند امكانات و تجهیزات آموزشی دانست و افزود: در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری مسئولیت و وظیفه اصلی دانشجویان پژوهش و تحقیق است و اجرای این امرمهم نیاز به تجهیزات و امكانات مالی بسیاری دارد.

وی به وجود بیش از 70 عضو هیات علمی ساكن در زنجان اشاره و ادامه داد: نسبت تعداد اساتید به دانشجویان در دانشگاه تحصیلات تكمیلی یك به 9 است كه عدد مناسبی محسوب می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تكمیلی زنجان، به افزایش تعداد اساتید جذب شده به موازات افزایش پذیرش دانشجویان اشاره كرد و گفت: با مركزی شدن پذیرش اساتید، تعداد اساتید حاضر در این دانشگاه نیز افزایش یافته است.

خالصی به كمك های مالی وزارت علوم طی سالهای اخیر با افزایش جذب دانشجو اشاره و خاطر نشان كرد: با تمامی كمك های صورت گرفته، حركت سریع در مسیر پژوهش و تحقیق علمی، نیاز به اعتبارات بیشتری دارد./س
برچسب ها: جذب ، دانشجو ، تحصیلات ، تکمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.