هفته نخست شهریور ماه یادآور دوران تلاش و سخت‌كوشی عناصری دلسوز و ایثارگر در نظام اجرایی انقلاب است كه تمامی هم و غمشان رفع مشكلات محرومان و حل مسائل مردم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن /  به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام و انقلاب و دو اسوه علم و تقوی، شهید 'محمدعلی رجایی' رییس جمهوری و 'محمدجواد باهنر'، نخست وزیر كه نمونه‏ ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت‏ها و بیان اهداف و برنامه‏ های آینده دولت، دوم تا هشتم شهریور هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

علت نامگذاری چنین هفته‏ ای این است كه دولت شهید رجایی، نخستین دولت مكتبی بود كه در آن دوره بحرانی حداكثر تلاش و كوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال كرد تا آن جا كه جان خویش را بر سر آن در كف اخلاص نهاد.

پس از اعلام عدم كفایت بنی‌صدر خائن، عزل وی از ریاست جمهوری و فرار مفتضحانه او، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش خود را در براندازی حكومت اسلامی بیشتر كردند و با توسل به ترور و خشونت گسترده، سعی در از بین بردن مسؤولان وفادار نظام كردند.

بدین ترتیب پس از واقعه هفتم تیر كه طی آن شهید دكتر 'محمد حسین بهشتی' و 72 تن از یاران انقلاب را به شهادت رساندند، اقدام به بمب ‌گذاری در دفتر نخست وزیری نمودند و در این واقعه شهید محمدعلی رجایی رییس جمهوری محبوب و مردمی و نیز نخست وزیر متفكر و دانشمند ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر محمدجواد باهنر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

این واقعه همچون واقعه هفتم تیر، به رغم خیال باطل دشمنان اسلام كه معتقد بودند موجبات منزوی شدن مردم و سقوط نظام را فراهم می‌آورد، باعث رشد و آگاهی و حضور فعال‌ تر مردم شد؛ به طوری كه تروریست‌ها نتیجه عكس گرفتند و خود در میان مردم انقلابی به انزوای مطلق كشیده شدند.

'سعید افشار نادری' فرماندار فیروزكوه در این باره گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناكارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشكارتر شود.

وی گفت: خوشبختانه رهبر بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی با اتكا به تجربه های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش، كوشیده است با نظارت دقیق بر عملكرد دولتمردان و نمایاندن نقاط قوت و ضعف آنان، با بیان هشدارها، رهنمودها و راهكارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم‏اندازی روشن و امید بخش یاری رسانند.

فرماندار فیروزكوه با بیان تفاوت بین دو شیوه مدیریت نوین و اسلامی، اظهار داشت: برنامه ریزی، هدفگذاری، نظارت، ارزشیابی، سازماندهی و ریسك پذیری از مشخصه های بارز مدیریت نوین و دانشگاهی می باشد، اما شیوه مدیریت اسلامی علاوه بر آنها دارای خصیصه هایی است كه آن را از مدیریت نوین متمایز می كند.

وی اخلاص و امانتداری را وجوه تمایز این دو شیوه مدیریتی عنوان نمود و گفت: اخلاص كه به معنای انجام كار برای رضای خداست از ویژگی های بارز یك مدیر نظام اسلامی است كه خوشبختانه در بین مسؤولان نظام از مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری تا رده های پایین تر به وفور یافت می شود.

فرماندار فیروزكوه با بیان اینكه بسیاری از مشخصه ها و مؤلفه های دولت شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر در دولت كنونی نیز وجود دارد، خاطرنشان كرد: همه مدیران باید پایبند این مؤلفه ها باشند به طوری كه خودشان ناظر بر اعمال خود بوده، پیگیر كارها باشند و مخلصانه فعالیت كنند./ب

برچسب ها: دولت ، شهدا ، نظام اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.