هر سال دو نوبت یکی در آستانه آغاز سال نو و دیگری در آستانه آغاز سال تحصیلی وضعیت ترافیک شهر مورد بازنگری قرار گرفته و تجهیزات حمل و نقل شهری مورد نوسازی قرار می‌گیرند.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: با شروع سال جدید تحصیلی حجم سفرهای شهری 25 تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند و با ورود 100 دستگاه واگن جدید قطار مترو و 50 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین (BRT)، از اول مهر بیش از 500 هزار نفر به میزان جا‌به‌جایی مسافر در تهران اضافه خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که اجلاس سران جنبش عدم تعهد به خودی خود اتفاق بسیار مهمی است، اعلام کرد: اقداماتی که هر سال در قالب «طرح استقبال از مهر» و به منظور آمادگی شهر به مناسبت بازگشایی مدارس به مورد اجرا گذاشته می‌شود را امسال قدری زودتر انجام داده‌ایم تا شهر را قبل از میزبانی دانش‌آموزان برای میزبانی میهمانان این اجلاس بزرگ نیز آماده کنیم.
 
بزرگراه‌های جدید مکمل ناوگان جدید حمل و نقل عمومی است
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که استقبال شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی به جذابیت‌های این سیستم بر می‌گردد، اظهار کرد: به عنوان نمونه خط 5 اتوبوس‌های تندرو (BRT) که تا پایان شهریور ماه در مسیر بزرگراه رسالت آماده بهره‌برداری می‌شود، امکان جذابی به شمار می‌رود که استقبال اهالی شرق تهران از آن از همین الآن قابل پیش‌بینی است.
 
وی با تأکید بر این که با استفاده از فرصت تابستان بخشی از بزرگراه‌ها آماده شده‌اند، تصریح کرد: به عنوان نمونه بزرگراه یادگار امام (ره) که هفته گذشته از سوی شهردار محترم تهران افتتاح شد، ضمن تأثیر بسیار بالا بر روانی تردد معابر منطقه، بر روانی حرکت کل شبکه معابر نیز موثر خواهد بود و مسیر بسیار خوبی برای اتصال بزرگراه‌های شرقی – غربی تهران محسوب می‌شود.
 
معاون شهردار تهران بزرگراه آزادگان که بخش اعظم آن آماده بهره‌برداری شده را دیگر بزرگراهی بر شمرد که تا شروع سال تحصیلی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و اضافه کرد: بهره‌برداری از بزرگراه‌های جدید هم‌زمان با تکمیل ناوگان جدید حمل و نقل عمومی، نوید‌بخش مهر ماهی بهتر از سال‌های گذشته برای شهر تهران و شهروندان تهرانی است.
 
تأمین ایمنی دانش‌آموزان مهم‌ترین دغدغه مهر ماه است
 
وی مناسب‌سازی بزرگراه‌ها، معابر شریانی درجه یک و درجه دو و پخش کننده‌ها به خصوص در اطراف مدارس و مراکز آموزشی را از جمله برنامه‌هایی که هر سال برای استقبال از مهر به مورد اجرا در می‌آید، بر شمرد و اظهار کرد: این برنامه‌ها به مناسبت اجلاس سران جنبش عدم تعهد یک مقدار زودتر از هر سال و البته با عمق و گستردگی بیشتری انجام شده است.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران به شهری زیبا و زبینده برای میزبانی اجلاس غیر متعهدها تبدیل شده تا از این طریق بتوانیم بخشی از جلوه تاریخی و اقتدار مدیریتی جمهوری اسلامی ایران را در جهان به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: اطمینان دارم تهران با مشارکت مردم به شایسته‌ترین شکل ممکن از عهده میزبانی این اجلاس بزرگ بر خواهد آمد.
 
معاون شهردار تهران در پایان از حفظ جان دانش‌آموزان و تأمین ایمنی این عزیزان هم‌زمان با شروع سال جدید تحصیلی به عنوان مهم‌ترین دغدغه مسئولان شهری از اول مهر نام برد و خاطرنشان کرد: در این ارتباط شیوه رانندگی راکبان موتورسیکلت‌ها و رانندگان خودروها در افزایش یا کاهش ایمنی دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار