پیش بینی می شود بالغ بر 6500 تن محصول پسته از باغهاي سیستان و بلوچستان برداشت و به بازار مصرف استان و سایر استانهای کشور عرضه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : از اول شهریور ماه به مدت 45 روز برداشت طلای سبز (پسته) از سطح 7 هزار هکتار از باغهاي پسته که 6700 هکتار آن بارور است شروع شده و در حال انجام است 

محمد کیخا افزود: شهرستانهای خاش و زاهدان مهمترین مناطق تولید محصول پسته در استان به شمار میروند و با توجه به اینکه کشاورزان این استان در تولید محصول پسته از اطلاعات به روز بهره برده و از سموم کمتری برای کنترل آفات استفاده می کنند تولید این محصول در استان سیستان و بلوچستان نسبت به دیگر نقاط کشور از کیفیت تولید بسیار بالایی برخوردار است.
وی میزان متوسط تولید محصول پسته در استان را برای شهرهای خاش و زاهدان به ترتیب به میزان یک هزار کیلو و یکهزار و پانصد کیلو در هر هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: حداقل سه نفر در هکتار در امر تولید محصول پسته فعالیت دارند.
وی بیان کرد: در اجرای برنامه های طرح توسعه کشاورزی به مبحث تولید محصولات کیفی پسته و افزایش سطح زیر کشت باغها و نیز توسعه صادرات این محصول مورد توجه دولت قرار دارد و در این راستا از متقاضیان اجرای طرحهای کشاورزی به صورت ویژه حمایت می شود.
وی با اشاره به فعالیت 4 واحد ضبط و فرآوری پسته در شهرهای خاش و زاهدان و 20 واحد پوست کنی پسته و توجه به بسته بندی پسته در استان گفت: ارزش اقتصادی محصول پسته ی استان در سالجاری به میزان 700 میلیارد ریال برآورد می شود.
نبی زاده مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه شهرستان خاش نیز سطح سایر کشت محصول پسته در این منطقه را افزون بر 810 هکتار عنوان کرد و افزود: کار برداشت محصول پسته در گوهر کوه از شهریور ماه شروع شده و  تا نیمه دوم مهر ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از 350 تن محصول پسته برداشت و به بازار مصرف عرضه شود. /ب
وی با اشار ه به فعالیت بیش از 22 هزار نفر در امر برداشت محصول پسته دراین منطقه بیان کرد محصولات تولیدی پسته با عنوان  وبرند گوهر کوه بسته بندی و صادر می شود

برچسب ها: رداشت ، پسته ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.