معاون محیط دریای سازمان حفاظت محیط زیست از مشاهده گلوله های نفتی در سراسر سواحل منطقه شرق گیلان خبر داد.

کرباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشات مردمی و بازدید اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در اواخر مرداد ماه سال جاری در منطقه سنگاچین انزلی گلوله های نفتی در ساحل مشاهده شدند.
وی افزود: گلوله و لکه های نفتی در مناطق آستارا و تالش و رضوانشهر مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: این مشاهدات طی مکاتبات و تماسهای تلفنی به سازمان بنادر و دریانوردی که متولی مقابله یا آلودگی نفتی در دریای خزر است اطلاع رسانی شده است.
وی با بیان اینکه لکه ها و گلوله های نفتی ایجاد شده ناشی از فعالیت دکلهای نفتی فرسوده متعلق به جمهوری آذربایجان است که بر اثر توفان به سمت سواحل ایران روانه شده است تصریح کرد: هم اکنون منطقه کپور چای با بیشترین گلوله های نفتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دست پاکسازی است و پس از دریافت آنالیزها و همچنین برآورد هزینه های پاکسازی و برآورد خسارت های زیست محیطی مراتب از طریق وزارت امور خارجه برای اخذ جریمه از کشور آذربایجان پیگیری خواهد شد.
کرباسی خاطر نشان کرد: لکه های نفتی ایجاد شده می تواند میزان اکسیژن آب را شدیدا کاهش دهد و موجب مرگ و میر آبزیان شود. متاسفانه کشور آذربایجان کمترین توجه زیست محیطی را نسبت به مسائل دریای خزر دارد و بدون توجه به توان خود این پهنه آبی به فعالیت های خود با وسایل فرسوده ادامه می دهد./ز
برچسب ها: کرباسی ، اب ، خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار