رئيس پليس راه استان خراسان شمالي گفت: بهسازي جاده ها ، آمار قربانيان حوادث جاده اي را کاهش مي دهد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ"علي حسين زاده" با بيان اين مطالب افزود: سرعت بيش از حد جزء مهم ترين و شايع ترين علل تصادف ها و مرگ و مير در حوادث ترافيکي به شمار مي رود چرا که هر چه سرعت وسيله نقليه بالاتر باشد احتمال انحراف و واژگوني خودرو، بروز تصادف،صدمه و در نهايت مرگ و مير افزايش مي يابد.
 وي بيان داشت: در تمام کشورها کنترل سرعت وسيله نقليه يکي از مهارت هاي مهم در رانندگي است و اگرچه سرعت گيرها و اعلام کننده هاي خودکار صوتي سرعت در داخل خودرو هر يک مي تواند نقش موثري در کنترل سرعت داشته باشد اما آن چه بيشترين اهميت را دارد، رعايت سرعت مجاز و مطمئن توسط رانندگان است.
 رئيس پليس راه استان خراسان شمالي همچنين اظهار داشت: در زمينه مرگ و مير ناشي از حوادث جاده اي ايران در رده هاي نخست جهان قرار دارد به گونه اي که حوادث جاده اي ، دومين علت مرگ و مير در کشور ما محسوب مي شود.
 سرهنگ علي حسين زاده با اشاره به موثر بودن چهار عامل انسان، جاده، وسيله نقليه و محيط در پديد آمدن تصادف هاي رانندگي تصريح کرد: در واقع بيشتر تصادف هاي رانندگي ناشي از عامل انساني است که گاهي اوقات ناديده گرفتن مقررات، خطاهاي رانندگي، خستگي، خواب آلودگي و رانندگي جوانان بي تجربه و يا بدون گواهينامه به ويژه در اواخر شب و يا تعطيلات آخر هفته نقش به سزايي در افزايش آمار تصادف ها دارد.
 وي در ادامه خاطرنشان کرد: جاده و وسايل نقليه نيز از عواملي است که در تصادف ها قابل محاسبه است که هر يک به تنهايي مي تواند از عوامل تصادف باشد يا درصد تصادف را افزايش دهد.
 رئيس پليس راه استان خراسان شمالي افزود: بي احتياطي و بي دقتي رانندگان نسبت به مقررات، خطاهاي رفتاري و عمدي نظير سرعت يا سبقت غيرمجاز، رعايت نکردن حق تقدم، استفاده نامطلوب و بي جا از نور چراغ، مصرف داروهاي خواب آور، خستگي مفرط و رانندگي در سنين بالا و يا سنين جواني از عوامل تاثيرگذار در وقوع سوانح جاده اي است.
 سرهنگ علي حسين زاده با اشاره به اين که نقش عامل انساني و جاده در محورهاي استان در تصادف هاي جاده اي متفاوت است ، توصيه کرد: هر چه در بهبود و بهسازي جاده ها کار بيشتري انجام شود تلفات انساني کاهش مي يابد./ف

برچسب ها: بهسازی ، جاده ، کاهش ، حوادث ، جاده ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار