رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از واگذاری وام 100میلیون ریالی با کارمزد 7 درصد به دامداران آسیب دیده از وقوع زمین لرزه در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان برای ساخت جایگاه دام مقاوم خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان گفت: با برآوردهای اولیه، 12 هزار واحد دامی در اثر وقوع این زمین لرزه ، به صورت کامل تخریب و نیاز به باز سازی مجدد دارد.

وي افزود : این اماکن دامی در متراژ 50 متر مربع و با در نظر گرفتن امکانات لازم، از سوی کارشناسان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، با نقشه تیپ در کنار مسکن آسیب دیدگان از زمین لرزه طراحی و بلافاصله بعد از تامین اعتبارات لازم، احداث خواهد شد.

محمديان با اشاره به نزدیکی فصل سرما ونیاز به ساخت اماکن دامی مقاوم درمناطق آسیب دیده را ضروری ذکر کرد و افزود: با افزایش تعداد کارشناسان برای برآورد دقیق خسارات در شهرستان های آسیب دیده از وقوع زمین لرزه ،تلاش مي شود با توجه به وسعت مناطق آسیب دیده و فواصل روستاهای این شهرستان ها از یکدیگر، در طی چند روز آتی برآورد دقیق خسارات وارده جمع بندی و راه را برای جذب و هزینه کرد اعتبارات لازم هموار نماید.

معاون بهبود تولیدات دامی نیز با بیان اینکه علوفه های انبارشده آسیب دیدگان در زمین لرزه زیر آوار مانده و از بین رفته است گفت: طبق پیش بینی بعمل آمده1200 تن نهاده وکنسانتره دامی برای تالیف احشام در مناطق آسیب دیده شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان مورد نیاز می باشد که با استانهای سراسر کشور هماهنگی های لازم بعمل آمده تا تشکل های دامی و کارخانجات خوراک دام و طیور، کمک های اهدایی خود را در قالب نهاده های دامی تامین نمایند.

عبدالهی در ادامه از تلف شدن 312 راس دام سنگین ، 1444 راس دام سبک ،2141 قطعه طیور در شهرستان هریس خبر داد و گفت : 15 واحد صنعتی نیز دراین شهرستان بین 20 الی 90 درصد خسارت دیده و همچنین آغل های 37 روستا100 درصد تخریب شده و نیاز به احداث دارد.

وی همچنین از تلف شدن 322 راس دام سنگین ، 1264 راس دام سبک و 550 کلنی زنبور عسل در شهرستان اهر خبر داد و گفت : با همکاری کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن صنفی کارهای کشاورزی و خبرگان کشاورزی برآورد دقیقق خسارت آسیب دیدگان از وقوع زمین لرزه تا دوروز آتی تعیین و اعلام خواهد شد./س

برچسب ها: اعطا ، وام ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.