در حالی که سال تحصیلی جدید نظام 3-3-6 در کشور اجرا می شود اما همچنان انتقادها به این نظام آموزشي باقی است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چند گامی تا سال تحصیلی جدید باقی نمانده سالی که امسال نظام دیگری را تجربه می کند.

3-3-6 نامی است که از ابتدای سال گذشته در رسانه های مختلف بحث برانگیز بود. تغییر نظام آموزش به نظام درسی 3-3-6 مسئله ای بود که امسال بازار داغی را برای کارشناسان آموزش به وجود آورد تا جایی که بسیاری از کارشناسان انتقاد خود را بر این نظام وارد ساخته و اجرای آن را برای سال تحصیلی جدید مناسب ندانستند.

با این وجود وزیر آموزش و پرورش دوبار در مجلس حاضر شده و به انتقادات وارد شده با توضیحات پاسخ داد.

افزوده شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی، کمبود معلم برای این پایه، تغییر ساختار مدارس راهنمایی و ابتدایی، کمبود فضای آموزش برای پایه ششم، استفاده از کلاس های پیش ساخته برای این پایه، همه و همه از انتقادهای کارشناسان آموزش و برخی نمایندگان مجلس به این نظام تحصیلی جدید بود.

اما در این میان بحث تعطیلی پنج شنبه ها انگار داغ تر از مابقي مسائل بود در حالی که تعطیلی پنج شنبه ها بر حضور دانش آموزان در کنار خانواده ها تاکید می کند اما از گوشه کنار خبر می رسد که با انحلال مدارس راهنمایی روستایی به مناطق دیگر یا مدارس شبانه روزی هدایت می شوند.

این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش در قبال این گونه اخبار موضع گرفته و اعلام می دارد هیچ گونه مشکلی در خصوص مدارس روستایی وجود ندارد و حتی آمار مدارس شبانه روزی به علت فراگیری بیشتر مدارس روستایی کاهش یافته است و برنامه ای برای انتقال دانش آموزان روستایی به مدارس شبانه روزی وجود ندارد.

علی سلیمانی کارشناس مسائل آموزش ضمن انتقاد از اجرای نظام 3-3-6 آن را امری شتاب زده می داند و معتقد است این تغییر نظام به ضرر دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: در تدوین کتاب های پایه ششم و دوم ابتدایی تعجیل زیادی شده است.

وی افزود:‌ تعطیلی پنج شنبه ها شاید برای معلمان مفید باشد اما برای دانش آموزان مفید نبوده و درست نیست 2 روز کامل در هفته فعالیتهای آموزش و پرورش به حالت تعطیل در آید آن چه که مسلم است اجرای این نظام آموزش برای سال تحصیلی جدید است که در صورت صحت دعای برخی کارشناسان ضربه بدي به نظام آموزش کشور است./ز

گزارش: محبوبه مرادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار