يك كارشناس مسائل سياس گفت: امروز آن هدف بزرگي كه مي تواند اعضاء جنبش عدم تعهد را دور هم جمع كند از يك سو تلاش براي تقابل با جهاني شدن هژموني غرب و از سوي ديگر تلاش براي همگرايي گسترده سياسي، فرهنگي و اقتصادي بين كشورها و دولت‌ها است.

اميدي، كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري جنبش عدم تعهد در تهران گفت: محوريت ايران در اين اجلاس گوياي اين است كه تلاش غربي‌ها براي انزواي سياسي ايران با ناكامي مواجه شده و ايران با اين نشست نشان خواهد داد كه نه تنها يك دولت منزوي نيست بلكه اساسا در متن تحولات سياسي و بين المللي قرار دارد.

وي در ادامه افزود : نكته‌اي كه مي‌تواند جالب توجه باشد اين است که دولت اسرائيل و آمريكا از برگزاري اين اجلاس در ايران نگران هستند چراکه آنها مي‌دانند با شكل گيري اين اجلاس در ايران اولا زمينه‌هاي مساعدي براي همكاري‌هاي بين‌المللي بين ايران و كشورهاي ديگر برقرار مي‌شود و ثانيا امکان ايجاد نوعي همگرايي سياسي، فرهنگي بين كشورها وجود دارد.

اين كارشناس سياسي همچنين تصريح كرد: از نظر من جمهوري اسلامي بايد از اين فرصت استفاده كند و همكاري‌هاي مشترك و تعاملات چند جانبه اقتصادي را بين كشورها، خصوصا كشورهايي كه از نظر اقتصادي موقعيت مناسبي دارند، گسترش دهند و تلاش كند كه يك وحدت رويه در مواجهه با قدرت‌هاي بزرگ شكل بگيرد.

اميدي در پايان خاطرنشان كرد: امروز آن هدف بزرگي كه مي‌تواند اعضاي جنبش عدم تعهد را دور هم جمع كند از يك سو تلاش براي تقابل با جهاني شدن هژموني غرب و اصلاح ساختار نظام حاكم بر روابط بين‌الملل است و از سوي ديگر تلاش براي همگرايي گسترده سياسي، فرهنگي و اقتصادي بين كشورها و دولت‌ها است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امیدی ، عدم تعهد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار