سخنگوي اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: کشورهاي تاثيرگذار در منطقه مي‌توانند با همکاري و هماهنگي با يکديگر به حل بحران در سوريه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامين مهمانپرست سخنگوي ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در جمع خبرنگاران با تاكيد بر نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در حل بحران سوريه گفت: جمهوري اسلامي ايران با پيشنهادات و راهکارهاي خود تا کنون توانسته است گام‌هاي موثري را در کمک به حل بحران سوريه و پيشبرد اهداف مقاومت بردارد.

وي در ادامه افزود: کوفي عنان طرح‌هاي موثري را در جهت حل بحران سوريه پيشنهاد داده بود که همچنان قابل پيگيري و بررسي است و اينك نيز اخضر ابراهيمي به عنوان نماينده دبير کل سازمان ملل بايد همين طرح را دنبال کند.

مهمانپرست همچنين با اشاره به ارائه پيشنهادات ايران براي حل بحران حاکم بر سوريه تصريح کرد: ايران پيشنهاداتي را ارائه داده كه يک طرح جامع و کلي و با در نظر گرفتن تمامي جوانب يعني عدم دخالت کشورهاي خارجي است.

سخنگوي ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد همچنين خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است که کشورهاي منطقه مي‌توانند با کمک و همکاري يکديگر زمينه مذاکرات مناسب در فضايي مسالمت‌آميز بين دولت و نمايندگان مخالفين را فراهم سازد.

وي در پايان تصريح كرد: بيگانگان حق ارائه و اعمال نظرات شخصي خود را در مسائل سوريه ندارند و بايد زمينه گفتگوها فراهم شود تا مردم سوريه به حق مسلم خود در تحقق و بهره‌مندي از دموکراسي واقعي دست يابند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: اجلاس ، سوریه ، هماهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار