ایران با برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان خواهد داد

امام جمعه نوشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به میزبانی کشورمان از شانزدهمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد که با حضور 118 کشور در تهران برگزار می‌شود، گفت : ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت این اجلاس درآمده و تاکنون در طول سال‌های گذشته حمایت‌های فراوانی از سوی آنان از جمهوری اسلامی ایران شده است.

حجت الاسلام محمود مشایخ به تلاش فراوان در محکوم نشدن کشور ما در آژانس هسته‌ای در پایان جنگ تحمیلی، محکوم کردن حمله امریکا به هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از قطعنامه 598 و حمایت از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران ازجمله این حمایت‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: با برگزاری این اجلاس که در آن هم دولت و هم مردم باید نقش داشته باشند باید نشان دهیم که تحریم‌ها در روحیه مهمان‌نوازی ایران اثر نگذاشته است.

خطیب نماز جمعه نوشهر تاکید کرد: این اجلاس فرصتی است تا نشان داده شود تحریم شکننده اوباما و دیگر دشمنان اثرگذار نبوده و مردم مقاوم هستند.

مشایخ به نتایج این اجلاس نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن ادعا کرده ایران منزوی است، اما با حضور بیش از 100 کشور در اجلاس غیرمتعهدها این سخن بی‌اعتبار خواهد بود چون برگزاری این اجلاس در تهران عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و شکست تحریم ها را به جهانیان نشان خواهد داد

وی خاطرنشان کرد: اقتدار و عزت دستگاه دیپلماسی ایران در کل منطقه و برنامه‌های بین المللی، انعکاس میزبانی ایران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این اجلاس از دیگر دستاوردهای این اجلاس خواهد بود.

امام جمعه نوشهر همچنین به آغاز هفته بزرگداشت دولت اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خواستار توجه بیشتر مسئولان در مورد رفع مشکلات و دغدغه‌های اساسی مردم شد.

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و طلاق را از این آسیب‌ها بیان کرد و متذکر شد: افزایش آمار طلاق در کشور، استان و شهرستان بسیار نگران‌کننده است./س

برچسب ها: اجلاس ، ایران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.