امام جمعه دماوند گفت: شیعیان به همراه برادران سنی خود تکریم بارگاه ائمه اطهار (ع) را تایید می کنند.

حجت ‏الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی رسول مکرم اسلام (ص) و حضور جمع کثیری از مسلمانان در کنار این مکان مقدس برای عبادت و اخذ حاجات، خود دلیلی محکم و صدور مجوز برای ساخت مقابر است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه کسانی که خود را به غلط از پیروان سلف صالح می ‏دانند با طرح عقاید انحرافی و تسلط بر مناطق مکه و مدینه به عمل قبیح تخریب حرم‏ های اهل بیت (ع) دست می ‌زنند.

علاءالدینی افزود: قبرستان «جنت ‏المعلاة» در کنار پل «حجون» مکه مکرمه که در میان ایرانیان به قبرستان «ابوطالب» مشهور است بارگاه اجداد، حضرت ابوطالب، حضرت عبدالمطلب، حضرت خدیجه ام‏ المؤمنین (س) و دو تن از پسران نبی مکرم اسلام (ص) است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: تا هشت دهه گذشته در این اماکن متبرکه مقبره‏ های ساخته شده بزرگان دین مبین اسلام وجود داشت و این مهم در تصاویر مکه قدیم موجود در موزه ‏های عربستان، آلمان و فرانسه قابل اثبات است؛ اما به تاسف امروز اثری از آنها نیست.

وی ادامه داد: اگر این شیوه حسنه مورد تایید بزرگان شیعه و سنی، روندی غلط بود چرا در طول بیش از یک هزار سال گذشته اجرا می‏ شد و مگر می ‏شود گروهی ملحد با عقاید انحرافیِ ساختگی خود چنین حکمی را صادر و اجرا کنند.

علاءالدینی  با اشاره به سالروز اهانت به بقیع، یکی از نشانه ‏های دوستی با ائمه اطهار (ع) را تکریم حرم‏ های مطهر این سلاله‏ های پاک نبوی خواند و افزود: نزدیک به هشت دهه پیش از این و در هشتم شوال هجری قمری، اماکن متبرکه بقیع مورد تخریب قرار گرفت.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: این واقعه درد ناک همچون تیری زهر آگین قلب و روح نه تنها شیعیان بلکه همه مسلمانان جهان را رنجاند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.